Dunlop SportSmart 2 Max teszt – 1. rész

Dunlop SportSmart 2 Max teszt – 1. rész

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
1

Az első vélemények és villámtesztek után kíváncsiak voltunk, mit tud a Dunlop újdonsága hosszú távon, változatos körülmények között…

Az új Dunlop SportSmart 2 Max nem csak mintázatában, kinézetében tér el elődjétől – a korábbi változathoz mérten  jelentősen változott az anyagösszetétel, ezáltal rendkívüli mértékben nőtt a tapadás szárazon és vizes aszfalton is. Nem mellékes a tartósság sem, s ki más tudna erről többet, mint az Endurance-vb pilótái, akiknél a győzelem gyakran nem is a puszta sebességen, hanem a boxkiállások és kerékcserék számán múlik…

Dunlop SportSmart 2 Max

Dunlop SportSmart 2 Max – minden eddiginél tartósabb

Az utcai abroncs fejlesztésénél tehát a hosszútávú versenyeken szerzett tapasztalatokat is hasznosították, ezáltal úgy tudták növelni a tapadást, hogy közben a futásteljesítmény is nőtt. Az első abroncsnál JLB-Aramid vegyületet használtak, melynek legfőbb erénye, hogy csökkenti az üzemi hőmérséklet eléréséhez szükséges időt, azaz sokkal hamarabb melegszik be a köpeny és nyújt tökéletes tapadást a külső hőmérséklettől függetlenül.

Viszlát, Metzeler, helló Dunlop! A Cribmoto műhelyében percek alatt, flottul megoldották a gumicserét a kerék ki- és beszerelésével együtt – látszik, hogy nem először csinálnak ilyet…

Természetesen a profil is változott, a hegyesebb kialakítás elősegíti a semlegesebb viselkedést a kanyarokban, illetve ennek révén nagyobb kanyarbemeneti sebesség érhető el. Valamelyest átrajzolták a mintázatot is, ez – no meg az említett, új anyagkeverék – hozzájárul, hogy eső áztatta aszfalton is magabiztosan fordulj a motorral. Ezt hamarosan mi is megtapasztalhatjuk, ugyanis a Cribmoto műhelyében felkerültek az új Dunlopok, és végre kezdetét veheti a következő egyéves teszt!

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

A vásárlók máris elégedettek…

– Sokáig kerültem a Dunlopokat valamiért, ez a cucc viszont egyszerűen függőséget okoz. Pályán is megállja a helyét, de alapvetően utcai rombolásra való. Eddig a szupersportgumikkal azonnal félreálltam esőben a csekély mintaárkok miatt, de az elmúlt hétvégén muszáj volt időben hazaérnem, így 160 kilométert zúztam le bő egy óra alatt – felét autópályán, felét észak-balatoni utakon. Óvatosan indultam, mert félek esőben, de a végén olyan randalírozást csaptam, amilyet még sosem.

Centrírozás, és mehet is vissza a helyére – kezdődjék a teszt!

Utána leszálltam, szemügyre vettem, biztos nem cserélte-e ki valaki intermediate-re a papucsokat? Ezután sem fogom szeretni az esőt, de a rettegés foka csökken a SportSmarttal, száraz időben meg igen jókat lehet vele TT-zni! – mesélte az R17.hu vásárlója, Horváth Zoltán az első pár száz kilométer tapasztalatait.

Ilyen ígéretes beharangozó után már alig várjuk, hogy mi is útra keljünk, és az Alpok legjobb szerpentinjein faggassuk a Dunlop újdonságát. Tartsatok velünk, hamarosan kezdünk!

  • Zoltan Horvath Dr.

    Azóta is fenn van! 🙂 5000 fölött került bele idén. 2-3 heti rendszerességgel kakucson is koptatom, de olyan lassan kopik, hogy még nem veszem le!!! Mondjuk 45 évesen már rég nem megyek ultra agresszívan, sőt… De 5000km után egy supersport guminak illene elkopnia még egy nyugger alatt is! 😃