Dunlop SportSmart 2 Max teszt – 1. rész

Dunlop SportSmart 2 Max teszt – 1. rész

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
0

Az első vélemények és villámtesztek után kíváncsiak voltunk, mit tud a Dunlop újdonsága hosszú távon, változatos körülmények között…

Az új Dunlop SportSmart 2 Max nem csak mintázatában, kinézetében tér el elődjétől – a korábbi változathoz mérten  jelentősen változott az anyagösszetétel, ezáltal rendkívüli mértékben nőtt a tapadás szárazon és vizes aszfalton is. Nem mellékes a tartósság sem, s ki más tudna erről többet, mint az Endurance-vb pilótái, akiknél a győzelem gyakran nem is a puszta sebességen, hanem a boxkiállások és kerékcserék számán múlik…

Dunlop SportSmart 2 Max

Dunlop SportSmart 2 Max – minden eddiginél tartósabb

Az utcai abroncs fejlesztésénél tehát a hosszútávú versenyeken szerzett tapasztalatokat is hasznosították, ezáltal úgy tudták növelni a tapadást, hogy közben a futásteljesítmény is nőtt. Az első abroncsnál JLB-Aramid vegyületet használtak, melynek legfőbb erénye, hogy csökkenti az üzemi hőmérséklet eléréséhez szükséges időt, azaz sokkal hamarabb melegszik be a köpeny és nyújt tökéletes tapadást a külső hőmérséklettől függetlenül.

Viszlát, Metzeler, helló Dunlop! A Cribmoto műhelyében percek alatt, flottul megoldották a gumicserét a kerék ki- és beszerelésével együtt – látszik, hogy nem először csinálnak ilyet…

Természetesen a profil is változott, a hegyesebb kialakítás elősegíti a semlegesebb viselkedést a kanyarokban, illetve ennek révén nagyobb kanyarbemeneti sebesség érhető el. Valamelyest átrajzolták a mintázatot is, ez – no meg az említett, új anyagkeverék – hozzájárul, hogy eső áztatta aszfalton is magabiztosan fordulj a motorral. Ezt hamarosan mi is megtapasztalhatjuk, ugyanis a Cribmoto műhelyében felkerültek az új Dunlopok, és végre kezdetét veheti a következő egyéves teszt!

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

A vásárlók máris elégedettek…

– Sokáig kerültem a Dunlopokat valamiért, ez a cucc viszont egyszerűen függőséget okoz. Pályán is megállja a helyét, de alapvetően utcai rombolásra való. Eddig a szupersportgumikkal azonnal félreálltam esőben a csekély mintaárkok miatt, de az elmúlt hétvégén muszáj volt időben hazaérnem, így 160 kilométert zúztam le bő egy óra alatt – felét autópályán, felét észak-balatoni utakon. Óvatosan indultam, mert félek esőben, de a végén olyan randalírozást csaptam, amilyet még sosem.

Centrírozás, és mehet is vissza a helyére – kezdődjék a teszt!

Utána leszálltam, szemügyre vettem, biztos nem cserélte-e ki valaki intermediate-re a papucsokat? Ezután sem fogom szeretni az esőt, de a rettegés foka csökken a SportSmarttal, száraz időben meg igen jókat lehet vele TT-zni! – mesélte az R17.hu vásárlója, Horváth Zoltán az első pár száz kilométer tapasztalatait.

Ilyen ígéretes beharangozó után már alig várjuk, hogy mi is útra keljünk, és az Alpok legjobb szerpentinjein faggassuk a Dunlop újdonságát. Tartsatok velünk, hamarosan kezdünk!