BMW: Ötezrenként olajcsere? Nem, blokkcsere!

BMW: Ötezrenként olajcsere? Nem, blokkcsere!

- Kategória: Kiemelt cikk
3

Hamarosan itthon is kapható az egyik legdurvább kétkerekű, amit csak civil motoros megvehet, a BMW HP4 Race, ám aki beruház rá, jobb ha tudja, nem akármilyen szervizköltségek várnak rá…

Vonzó műszaki megoldások a versenypályákon produkált lehető legjobb menetteljesítmények érdekében – ezen erények mindig is az egészen a legapróbb részleteikig tökéletesen kidolgozott és egyedileg készült gyári versenymotorkerékpárok alapvető jellemzői közé tartoztak. Az új HP4 RACE-szel a BMW Motorrad mindössze 750 példányban készülő, vérbeli versenygépet mutat be.

215 lóerő és 171 kilós menetkész tömeg – van még kérdés?

A 13 900-as percenkénti főtengelyfordulatnál 215 lovas, és csurig tankolva is csak 171 kilós (!) HP4 Race-szel a a BMW Motorrad a világ első motorkerékpárgyártójaként valósítja meg a teljes egészében karbonból készült, mindössze 7,8 kilogrammos főváz  ipari mértékű előállítását, ezzel mindenki számára elérhetővé téve e jövőbemutató technikát. Az első és a hátsó keréktárcsa szintén e high-tech anyagból készül, amely célzott szilárdsági kialakítása mellett mintegy 30 százalék tömegmegtakarítást eredményez a kovácsolt könnyűfém keréktárcsákhoz képest.

Nem kérdés, hogy ez napjaink egyik legjobb és leggyorsabb kétkerekűje, de az elképesztő teljesítmény természetesen rendhagyó karbantartási feladatokkal is jár… Hogy melyek ezek? Lássuk a legfontosabb tételt, az erőforrást!

Folytatás a 2. oldalon

  • Sonka Neri

    Újra és újra eszembe jut a mondás: Aki majmot tart, tartson banánt is…

  • Robi

    Inkább egy Kawasaki H2R, az legalább szép is.

  • 215 gebéért ötezrenként blokkot cserélgetni valószínűleg a nehéz felfogásúak kiváltsága.