Dunlop TrailSmart teszt – II. rész

Dunlop TrailSmart teszt – II. rész

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
0

A legendás Trailmaxot váltó, új TrailSmart megtette első kétezer kilométerét a BMW R 1200 GS tesztmotorunkon…

Kár is lenne tagadni, a TrailSmartot egyszerűen nekem találták ki. Már a felrakás utáni első métereken bizalmat keltett bennem, így amint lekopott a formaleválasztó-réteg, bátran döntögetni kezdtem  a géppel. A Dunlop príma társ volt ebben, hiszen a RoadSmart II anyagkeveréke már számtalanszor bizonyított aszfalton, s ezt az összetételt örökölte tesztalanyunk, az új TrailSmart is.

A mintaárkok szélesek és mélyek, ennek dacára a TrailSmart kimondottan halk aszfalton

Vizes út vagy hideg? Kit érdekel?

Szó szerint elég csak a „kanyarodásra gondolni”, s a GS máris követi az ívet – tényleg páratlan kezességgel ruházza fel a motort az új abroncs. Mivel az Alpok lankáit is bejártuk azóta, volt alkalmam tesztelni, miként viselkedik, ha hűvösebb az idő és eső áztatta az aszfalt. Nos, tagadhatatlan, hogy az igazán hideg reggeleken szüksége van pár méterre, hogy bemelegedjen, de ezután vízen sem lehet zavarba hozni, fékezés, intenzív gyorsítás és tempós kanyarodás közben sem veszít tapadást.

Kétezer kilométer után is csaknem 7 milliméteres barázdák? Érzem, sokáig motorozunk még együtt a Dunloppal…

Az pedig már csak hab a tortán, hogy elképesztően csendes, szóval akit zavar az igazán extrém endurogumik dübörgése, az ebben remek társra lelhet. Noha csak 2035 kilométert tettünk meg együtt, a futásteljesítménye már most kiválónak ígérkezik, tekintve, hogy elöl 4,04, míg hátul 6,81 mm-t (!) mutat a tolómérő kijelzője.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Kár lenne ez alapján messzemenő következtetéseket levonni, de az azért sejthető, hogy egy újabb tízezer kilométer feletti teszt következik, szóval a szezon további túráin, sőt jövő tavasszal is a TrailSmart lesz a társam, s ezt egy kicsit sem bánom. Tökéletesen passzol a GS-hez, illetve a vezetési stílusomhoz – az egyik legjobb abroncs, amit valaha használtam.