Michelin Power RS teszt – III. rész

Michelin Power RS teszt – III. rész

- Kategória: Teszt
3

Ahogy legutóbb ígértük, már itt is a harmadik rész, amiből kiderül, hogyan vizsgázott a Michelin Power RS az ötezer kilométeresre tervezett tartósteszt első felében.

Igyekeztünk kihasználni a kora ősz utolsó napos hétvégéit, így hát felkerekedtünk, hogy a kanyarvadászok kedvenc alkalmazása, a Kurviger.de segítségével minél kacskaringósabb utakon motorozzunk a lengyel határig és vissza. Sikerült is csokorba gyűjteni a legkacifántosabb szakaszokat: jártunk a Börzsöny és a Cserhát tájain, ismét felfedeztük, milyen parádés szerpentint rejt a Breznóbányára (Breznov) vezető 529-es, hogy az Alacsony-Tátrát átszelő 72-es utat, illetve a hegyet keletről megkerülő 66-ost és 67-est ne is említsük.

Hűvös, párás reggel a Tátrában, ahol ilyen gyér forgalmú, mégis jó minőségű szerpentineken folytattuk a Michelin Power RS tesztjét

Újabb ezer kilométer

Két nap alatt ismét közel ezer kilométert tettünk meg, így immáron 2988 kilométert futottak a Michelin Power RS abroncsok, s ebből 4-500-at autópályán gyűjtöttünk be. Elégedetten tapasztaltam, hogy ennek dacára kockásodásnak, élnek, rendellenes kopásképnek nyoma sincs, ugyanolyan csodásan kerek, csúcsos a profil, mint újkorában, csak a mintamélység változott.

A Michelin boszorkánykonyhájában valamit nagyon eltaláltak – a dobsinai aszfaltkígyón ismét megállapíthattuk, hogy háromezer kilométer után remekül tartja magát a Power RS, kopásképe és viselkedése egyaránt csillagos ötöst érdemel

Hogy mennyit is? Nos, háromezer kilométernél 3,65-öt mérek a hátsó közepén, míg 3,9 mm-t a szélén, vagyis folytatódik a tendencia – nem egészen egytized milliméter fogy száz kilométerenként. Ennél sokkal fontosabb, hogy a kopás dacára a remek tulajdonságok mit sem változtak, továbbra is élvezem a soha nem tapasztalt stabilitást, amire eddig egyetlen sport- vagy túrasportabronccsal sem volt példa. Tényleg nagyítóval kell keresni az olyan útszakaszokat, ahol durva gázadásra elforog a hajtott kerék, a hagyományos, fekete aszfalton pedig ez szinte kizárt – a 150 Nm-es forgatónyomaték is kevés ahhoz, hogy megviccelje a Power RS-t. Ahogy az előző részben is említettem, egyetlen apró negatívum az eső áztatta, hideg aszfalt, itt érdemes kicsit spórolni a gázzal, de ez sem olyan mértékű, hogy ne lehetne ősszel is bevállalni miatta egy ilyen Tátra-túrát, ahol hidegre és esőre egyaránt nagy esély van.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Ha jobban belegondolunk, ez a kopáskép annyit tesz, hogy egy átlagos méretű, kevésbé nehéz és erős motoron – például egy 600-as, 750-es sornégyesen – simán kibír egy szezont a kimondottan puha keverékű Michelin Power RS, egyáltalán nem elképzelhetetlen a 7-8 ezer kilométeres futásteljesítmény. Emellett megadja azt a szabadságot a motorosnak, hogy országúton és pályanapokon ugyanazt a szettet használhatja, hiszen az már bizonyos, hogy – amíg száraz időben motorozol – mindkét környezetben jelesre vizsgázik.

Újabb háromezer kilométer? Állunk elébe!

Hogy kiderüljön, pontosan mennyi is az annyi, tovább folytatjuk a tesztet, de a számokat látva úgy fest, hogy ez a próba átnyúlik majd a 2018-as szezonra – ha csak nem lesz decemberig húszfokos meleg, aligha daráljuk le a közel négymilliméteres barázdákat a Michelinről…

  • DD

    …Emellett megadja azt a szabadságot a motorosnak, hogy országúton és pályanapokon ugyanazt a szettet használhatja, hiszen az már bizonyos,…

    Mikor voltatok vele pályanapon?

    • KutyaZX14

      Múlt vasárnapra terveztük, de az özönvízszerű eső sajnos keresztülhúzta a számításainkat. Hamarosan pótoljuk, de addig is – csak hogy ne legyen kétség a Power RS pályaalkalmasságáról, gondolom erre irányult a kérdés – ajánlom figyelmedbe a német Motorrad idei összehasonlító-tesztjét.

      Az egyforma motorokkal, azonos pályán, megfelelő nyomáson végzett tesztben a következő sorrend született:

      1. Michelin Power RS
      2. Pirelli Diablo Rosso III
      3. Metzeler M7 Sportec RR
      4. Continental SportAttack 3
      5. Bridgestone S21
      6. Dunlop SportSmart Max 2

      Igen, betehettek volna RS10-et és még számtalan, pályán alkalmasabb abroncsot, de ők is azt vizsgálták, amit mi: a nagy többség tempójához passzoló, utcán és nyíltnapon is jól viselkedő gumit. Márpedig náluk ez végzett az élen, utcán pedig olyan gumik nyomták le, melyek pályán nem brillíroztak – szóval csak döntés kérdése, kinek mi a fontos.

  • Fodor G.

    Én Pilot Power 3-ról váltottam és kb. azt hozta, amit vártam. Az utcán volt jobb, ez meg pályán domborít inkább. Nem vagyok egy Rossi, nem fogom 2 perc alá vinni a Hring időmet, de így is tovább bírja mint a PP3.
    A mostani gépemen (600 K4) ez tutibb, a 20 perc végére sem „izzad meg”. A futást még nem tudom, 4350-nél járok, úgy saccolom, még egy hármas lehet benne.