Öt nap múlva döntenek a segédmotorokról

Öt nap múlva döntenek a segédmotorokról

- Kategória: Hírek

Júniusban már előterjesztették a javaslatot, ám akkor a Közgyűlés nem döntött róla, most viszont, a tél közeledtével muszáj állást foglalniuk…

 

Miként arról korábban beszámoltunk, szigorításra készül a Fővárosi Közgyűlés: szmogriadóban kitiltaná a városból a hazai autók nagyjából felét, valamint az összes motorkerékpárt, beleértve a segédmotoros-kerékpárokat is. Mivel akkor a javaslatot még csak nem is tárgyalták, bízhattunk abban, hogy a robogósok megússzák a dolgot, ám most ismét napirendre kerül a kérdés.

Ha megszavazzák, akkor motorral és robogóval sem lehet majd Budapesten közlekedni, attól függetlenül, hogy a kétkerekűek egyébként teljesítik-e a környezetvédelmi előírásokat

Szmogriadó: Ha megszavazzák, minden megváltozik

A Szeneczey Balázs és Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettesek által jegyzett – a budapest.hu oldalon közzétett – előterjesztés szerint a fővárosi riasztási fokozat elrendelése esetén korlátoznák a 7-es és 8-as környezetvédelmi osztályú – Euro 3-as dízelüzemű – gépjárművek forgalmát is. Ez azt jelenti, hogy a 2000 előtt gyártott kocsikat sem használhatnák tulajdonosaik.

Az előterjesztésben emellett javasolják a belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárok forgalmának tilalmát is – erről jövő hét szerdán dönt a Közgyűlés.

Ráadásul ez csak a kezdet: terveik szerint, ha az üzemben tartott gépjárművekhez képest a szennyezőbb, idősebb gépjárművek aránya kisebb lesz 45 százaléknál, akkor a rendeletet indokolt lesz felülvizsgálni. Javasoljuk, hogy fővárosi riasztási fokozatban a következő dízelüzemű környezetvédelmi osztályú gépjárművek (a 12-es, dízelüzemű Euro 5-ös), majd egy következő lépésben a 13-as (dízelüzemű Euro 6-os) kerüljenek korlátozás alá – olvasható a javaslatban. Onnantól tehát a 2009, majd a 2014 előtt (!) gyártott autók sem közlekedhetnek szmogriadó idején.

Continental 2019

Facebook Comments

27 Comments

  1. Akkor mi a helyzet az alkotmány joggal ??? akadályoznak a mozgásban …

    1. Ne mondj már butaságokat! Mehetsz gyalog, busszal vagy kettes létrával, nem gátol senki 😀

      1. Te is belvárosi bölcsész lehetsz.
        Kollégáim fele tömegközlekedéssel nem jutna be a munkahelyére.

  2. Wéber Ferenc

    Adjál rendes munkalehetőséget…rendes munkabért….majd akkor szabj határokat…mindenki szívesen járna 2000-2014 után gyártott járművekkel…NEKTEK VAN RÁ…aljas banda

    1. Nekem 2017-es motorom van. Azt is kitiltanák, pedig kevesebbet fogyaszt mint a Prius3-asom, aztán ha azzal az 1,5Tonnás döggel megyek be a belvárosba még kezet is csókolnak a GreenPeace-esek hogy védem a bálnákat.

      1. na is mondd, b+, ezeknek nagyon rég elmentek otthonról.

  3. Szomorú, hogy nemhogy kihagynak ezek a derék honatyák egy ekkora ziccert, de még rá is tesznek egy nagy lapáttal önnön hülyeségükre.
    Nem csupán a nagyobb városok, de talán az ország minden útja egy kicsit élhetőbb lehetne, ha kihasználnák a szmogriadók adta lehetőséget arra, hogy rászoktassák az embereket a robogózásra/motorozásra.

    Lehet, hogy egy kétkerekű fajlagosan környezetszennyezőbb, mint akár egy lefingott, öreg Ikarus, ám a több motor/robogó kevesebb autót, a kevesebb autó kevesebb dugót, a kevesebb dugó rövidebb menetidőket, az pedig végsősoron kisebb környezetterhelést eredményez. Mint ahogyan az is, hogy egyetlen ember mozgatásához 800-1600 helyett csak 80-160 kg vasat kell holtteherként hurcolni.

    Na ehelyett inkább arconköpnek mindenkit, akinek nem telik (mégis miből?) vacsiúj, EuroNagyonsokas gépjárműre, és most még ráadásul gyorsan kitiltják azt is, amit eddig kihagytak.

    Azt ugyanakkor nem tudnám eme regurgitátumomból lelkifurka nélkül kihagyni, hogy aki Budapestre autót vesz (leszámítva talán a családosokat, és azokat, akiknek szó szerint létszükséglet), az meg is érdemli a sorsát.

    1. Azért a lepukkant 2T robogókat nem sajnálnám, mert némelyik durván füstöl, de egy műszakira hordott 4T motor minden esetben tisztább közlekedési eszköz mint egy Ikarusz busz.

      1. Azokat a rendőröknek kéne kikapnia a forgalomból normál esetbe. Egy jól karbantartott 2T se olyan sokkal szennyez durvábban mint ahogy a zöldek el akarják hitetni az emberekkel…

        1. Kedvelem a 2T motorokat, van is, csak ugye azért környezetvédelmileg nem tudnak lépést tartani a 4T motorokkal.
          DiTech motorokért pedig kár, azok elég okosak, de sajnos az is égeti az olajat.

          1. Azért kíváncsi lennék egy összehasonlításra hogy tényleg annyival szennyezőbb az hogy 3000 km-en eléget ~1 liter olajat mint egy 4T motor olaját elszállíttatni és ártalmatlanítani… Az alacsony karbantartási igényről már nem is beszélve. Sokan kiröhögnek miatta de a mai napig megvan a babetta amin kezdtem az ipart 😀 . Azt se tudom mikor kellett utoljára “hozzányúlnom”(mármint javítás ügybe) pedig hajtom rendesen…

          2. a 2t belenyomja az olajos füstöt a képedbe, a belvárosban, a dugóban. Nem az a gond, hogy amúgy az a füst k. szennyező lenne és a természet ne tudná lebontani secperc alatt, hanem az, hogy koncentráltan a településeken jelenik meg.

          3. Egy normális 2T motor nem füstöl és nem is a képedbe fogja nyomni… Plusz azt is vedd bele hogy egy dugóba nem egyhejbe állnak hanem szépen előre csorognak ezzel is kevesebbet szennyezve minta az autók amik a dugóban egy helybe “ketyegnek”.

        2. a zöldek minden baromságot el akarnak hitetni

      2. Valóban nem épp patyolat egy 2T rotyi, de ha – mondjuk úgy – átkényszerülnének rá az emberek az autójukból, az minden bizonnyal elősegítené a dugók felszámolását, ezért pedig talán elfogadható kompromisszum a kis kék füstpamacs. 🙂
        Ezek a szakadványok lassanként úgy is kikopnak.

    2. nem hiszem, hogy egy négyütemű motorkerékpár fajlagosan szennyezőbb lenne, mint akármelyik másik robbanómotoros jármű. de, még a kétütemű robik is kevésbé szennyezőek a lényegesen kisebb fogyasztásuk miatt ,mint az autók vagy nem beszélve a bkv híresen elavult buszairól.

      1. Az az igazság, hogy szinte biztos vagyok benne, ugyanis EUROnéhány ide, kisköbcenti és benzin oda, egy busz esetében 60-100 ember közt oszlik meg a kiböfögött dzsuva.
        Konkrét adatokat így hirtelenjében nem találtam, de nehezen tudom elképzelni, hogy 30-40-60-80 motorka összesített károsanyag-kibocsátása alacsonyabb volna egy buszénál.

  4. Pilismaróton jártam tegnap. Az ugye 1 főutcás település, nem a nagy forgalomról híres, mégis vágni lehetett a füstöt a vegyestüzelésű fűtések miatt.
    Inkább azt kéne korlátozni, régen nem a járművek termelik a szmogot Magyarországon.
    Vagy ha mégis ezen múlik akkor a tragacs BKV buszokat meg lepukkant teherautókat tiltsák ki, azokból jön a korom jó ideje.

    1. pontosabban a lepukkant kisteherautókból. A 3,5t feletti egész jól rendben vannak tartva manapság, de a kisteherautó között a felét kapásból a roncstelepre kéne vinni.

  5. Másik hogy a motorkerékpárokat korlátozzák?
    Euro4-es motorom van. Mire fel?
    Rendszám le, aztán a rendőröket meg majd lerázzuk valahogy a 100pacival.
    Legalább azt a rengeteg felesleges adót sem kell rá fizetni.

  6. Ragó István

    Ti ott fenn! Semmirekellő idióták! Azt észrevettétek, hogy nem az autók szennyeznek, hanem a szeméttel fűtő emberek? Akkora csóróság van ebben a dübörgő gazdaságban, hogy az agglomerációban, ahol nincs se távfűtés, se munka az emberek minden (szemetet) eltüzelnek, hogy meg ne fagyjanak! Ennek a mocskát szívjátok ott a nagyfaluban!

  7. Ádám Graf Spee Márkus

    Beszéljünk őszintén. Lassan már egy segédmotorral se lehetne majd behajtani a városba szmogriadó idején? Télen már van aki szarrá fagy és akkor sem? Hát normálisak ezek? Mit akarnak elérni? …. kész tragédia…

  8. Pingback: Öt nap múlva döntenek a segédmotorokról – Lepo01

Válasz