Egyhangú döntés: Robogók, motorok – kitiltva!

Egyhangú döntés: Robogók, motorok – kitiltva!

- Kategória: Kiemelt cikk
18

A testület 23 igen szavazattal, 3 tartózkodás mellett döntött a főpolgármester-helyettesek által jegyzett, a szmogrendelet módosításáról is szóló előterjesztés elfogadásáról.

Az elfogadott határozat szerint 2018. október elseje után a fővárosi riasztási fokozat elrendelése esetén korlátozzák a 7-es és a 8-as környezetvédelmi osztályú – Euro 3-as dízelüzemű – gépjárművek forgalmát is. Az intézkedéssel – mint a javaslatban rámutattak – a korlátozottak aránya az üzembentartók mintegy harmadáról gyakorlatilag 40 százalékára emelkedne – áll az MTI beszámolójában. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a 2005 (!) előtt gyártott személyautókat és furgonokat tilos lesz használni.

szmogriadó
A kétlépcsős szigorítás után nem közlekedhetnek a motorok, robogók, sem a 2010 előtt gyártott dízel autók
(MTI Fotó: Marjai János)

Kilenc évnél öregebb kocsik – ki a városból!

Ezzel azonban nincs vége: a korlátozás 2019. október 1. után tovább szigorodik, riasztási fokozat elrendelése esetén a 10-es és a 11-es környezetvédelmi osztályú,

Euro 4-es dízelüzemű, azaz 2010 előtt gyártott gépjárművekre is vonatkozik a tiltás.

A képviselők döntöttek arról is, hogy riasztási fokozat elrendelése után tilos belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárokkal közlekedni. Mivel a nagymotoroknak jelenleg nincs környezetvédelmi besorolása – és a főpolgármesteri hivatal tájékoztatása szerint nem közlekedhetnek a fővárosban környezetvédelmi besorolás nélküli járművek – ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy

szmogriadó esetén immáron semmilyen motorkerékpárral nem szabad közlekedni Budapesten.

A testület hatályon kívül helyezte azt a januári határozatát, amely a szennyezőbb gépjárművekkel közlekedőknek a riasztási fokozat idején lehetővé tette a helyi közösségi közlekedés ingyenes igénybevételét, azaz innentől annak is fizetnie kell a buszon, villamoson, aki a tiltás miatt nem használhatja 2010 előtt gyártott autóját vagy motorkerékpárját.

A szmogriadó nem kegyelmez: a parkolásért is fizetni kell

Egyúttal módosították a parkolási rendeletet is, amellyel hatályon kívül helyeznék a korlátozás által érintett gépjárművekre vonatkozó ingyenes parkolást, azaz szmogriadó idején nem hajthat el onnan a jármű tulajdonosa, de amíg ott rostokol, mindvégig fizetnie kell a parkolás után. Arról nem tettek említést, hogy mi a helyzet az olyan parkolási övezetekkel, ahol nem engedélyezett az egész napos vagy többnapos parkolás – onnan nem hajthat ki a sofőr, de a szabályok értelmében nem is maradhat…

Kapcsolódó anyagok: Korábbi cikkeink a Szmogriadó témakörében

Frissítve:

Az internet népe villámgyorsan reagált – az első néhány mém gyönyörű példa rá, mennyire visszás helyzet alakult ki a döntés nyomán…

Köszönjük a képet, Ger1!

 

(Forrás: KertAI)

 

  • Cseszneki Mihály

    Máháháháááá! Gondolom, akkor a füvet is villanyos fűkaszákkal csapatják! 😀 Az jó! Minden parkban lesz konnektor 😀 😛

  • LaciK

    Keresnék motoros rendszámtábla méretű “Fuck You Tarlós!” táblát, lehetőleg fényvisszaverőset, hogy az összes forgalomfigyelő kamerán jól látszódjon sötétben is.

  • gesszti

    Van olyan valaki, aki meglepődött ezen a döntésen?

    • LaciK

      Nem sok kezet látok a magasban 😀

  • Patkós Csaba

    Ehhez csak gratulálni tudok. Megint olyanok döntöttek milliók felett, akiket nem is érintettek a témában, hisz az adófizetők pénzéből az 1 éves autókat már cserélik újakra. Kapják be annak aki megengedni nekik.

  • Rektor Ádám

    már csak aza kérdés, hogy a segédmotorok mikortól vannak kitiltva…

  • Németh Zoltán

    Veszek egy BKV buszt, és azzal fogok járni szmogriadó esetén.

  • stef

    A nagymotoroknak kulfoldon van kornyezetvedelmi besorolasa ezutan fizetjuk a road taxot,ami benne is van a kulfoldi forgalmi engedelyben ,.Most akkor kulfoldi rendszamu megfelelo kornyezetvedelmi besorolasu motorral be lehet hajtani tilalom ellenere a varosba?

    • LaciK

      Igen.

  • Róbert Kósa

    Ez a köcsögö aki kitalált ijen jó dolgokat azért megnézhetné mien idös a Magyarországon a gépark amire ijen szankciókat talál ki
    (valószínűleg azért ülnek az emberek öreg autóban mert mincs újra pénze)

  • Lbx

    Na és vajon hogy fogják szankcionálni a rendszám nélküli segédmotorkerékpárokat. Ha meg is akarják állítani, esélye van, hogy lelép… Főleg a közteres elől.

    Mióta csak létezik ez az un. “szmogrendelet”, még egyetlen épkézláb változata nem volt, folyamatosan foltozgatják, de jobb sosem lesz. A végeredményt tekintve három dolog azonban biztosan megvalósul általa:
    1: látszatintézkedés, még egyszer sem bizonyosodott be, hogy van hatása a kialakult szmogra,
    2: hergeli az embereket,
    3: szakmailag nagy valószínűség szerint megalapozatlan, de mindenképpen következetlen (lásd a mostani fizetőparkolással kapcsolatban, a nagy hengerűrtartalmú járművek korlátozásának hiánya, stb.)

    Ráadásul csak és kizárólag a közlekedésre fókuszál, bármely más szennyezési forrás tekintetében csupán kér, ajánl, stb.

  • csak egy motoros

    Télen-nyáron motorral közlekedek Budapesten és Pest megyében munkába járás céljából, gondolom a Tisztelt képviselőtestület mind a 26 tagja fiatal céges járművel hajt majd a szmogriadó ideje alatt is, amit az én és hasonló helyzetben lévő társaim adójából üzemeltetünk nekik, gyanítom egyik sem ül motorkerékpárra ez idő alatt sem…hogy hova kívánom az ilyen döntéseket és annak hozóit is…(ha jól belegondolok, a motorkerékpárok valóban sokkal károsabbak a 40+ -os Ikarusoknál)

  • krampam

    no, de ha nincs környezetvédelmi besorolás, akkor miért is nem lehet?

    • KutyaZX14

      „a főpolgármesteri hivatal tájékoztatása szerint nem közlekedhetnek a fővárosban a forgalmi engedélyük alapján a 0-4 környezetvédelmi osztályba tartozó, valamint környezetvédelmi besorolás nélküli járművek.”

      A motorok forgalmijában nincs ilyen besorolás.

      • krampam

        ó, ezt a mondatot nem találtam a cikkben…
        ha így van, akkor ja… cumi. 🙁

  • Hornok József

    A rádióban hallottam a bejelentést.A polgármesteri hivatalból “ Okos Tódor “ megmagyarázta. A kis robogó ugyan annyit szennyez mint a Trabant és a Wartburg . Na ebből látszik hogy régen jártam iskolába , valahogy nem tudom lenyelni ezt a nokedlit.

    • LaciK

      A “Legelő Munkacsoport” soha nem az objektivitásáról és a realitásáról volt híres.
      Arra valók csak hogy alátámasszák a tudományosság látszatát keltve mint szagértők, azt a sok marhaságot amit a politikusok kitalálnak.

  • Dékány íIstván

    Ez a rendelet és az összes ami kimondja,hogy nem használhatom az öreg autómat,mind diszkrimináció! H a csóró vagy menjél gyalog,de ha van pénzed újra és így kevésbé szennyezed a levegőt ( Mert bizony az is szennyez! ) azt szabad! Hogy is van ez? Én eddig sem tartottam be ezt a szabályt és ezután sem fogom! Jelentsen fel a rendőr és majd a bíróságon elgondolkodnak a jogokról! 🙂