GumiGuru: Túra és néhány pályanap – mit válasszak?

GumiGuru: Túra és néhány pályanap – mit válasszak?

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Yamaha Fazer 1000 motoromra keresek sportgumit. Főként rövidebb túrákra, pályázásra, illetve szerpentineken használom. Autópályára csak szükség esetén megyek fel. Két típus közül fogok választani, amik hasonló felhasználási területre készültek, s árban is azonos szintet képviselnek.

Bridgestone S20 Evo illetve Michelin Pilot Power 3. Egyik sem új típus, azonban azt gondolom, az én igényeimnek tökéletesen megfelelnének az említett kritériumok alapján. Inkább a tapadás fontos számomra, de tudom, ennek megítélése mindig szubjektív. Ti melyiket részesítenétek előnyben? Várom válaszotokat

Üdvözlettel: Horváth Gábor

VÁLASZ

Kedves Gábor! Azt kell mondjam, így első körben egyik abroncsról sem beszélnélek le, mert mindkettő a maga nemében egy jó darab, nagy eltérések nem tapasztalhatóak közöttük. Az általad írt kritériumoknak valóban megfelelnek, ugyan ezek már nem első vonalas, éppen futó slágertermékek, de ez egyáltalán ne riasszon vissza, tökéletesen megfelelnek, utcára jobb általában nem kell, ezek is a tudják azt a szintet hozni, amit biztonságos kereteken belül utcán egyáltalán megengedhetünk magunknak.

Bridgestone vagy Michelin, ez itt a kérdés…

Mégis melyik a jobb? Itt jönnek képbe a motorosok visszajelzései, erre támaszkodhatunk igazán. Ez alapján több szempontból is előnyben van a Bridgestone, sok esetben jobban teljesít ez az abroncs. Ahogy vásárlóink is megerősítették, pontosabbak a visszajelzései, hamarabb jelez, ha a határait feszegetjük, ráadásul mindig időben, ami nem elhanyagolható szempont. Azt tapasztalták többen is, hogy a Michelin visszajelzései kevésbé pontosak, nem olyan kiszámíthatóan viselkedik, mint a japán társa, hamarabb meglephet minket.

Yamaha FZ1 Fazer

Egész szezonos használat során nem kerülhetjük el a nedvestapadás kérdését sem, hisz’ benne van, hogy elázunk, vizes úton motorozunk. Ezek sportgumi mivoltukat nem tudják levetkőzni, ekkor óvatosan kell bánni a gázkarral, mert a két abroncs fejlesztése során nem a nedvestapadás volt az elsődleges szempont. Az S20EVO szilikában dúsabb, ami segít megőrizni a tapadást vizes útfelületen. Tartósság szempontjából biztos, hogy jobb a Power 3, viszont szerintem egy sportguminál ez egy másodlagos dolog, hogy épp 500-1000 kilométerrel kevesebbet vagy többet mehetünk el vele. A két gumi közül személy szerint is az S20 EVO-t javaslom, a Te stílusodhoz az passzol jobban.

  • Berber

    Bocs hogy már megint belewauzok de típustárs. FZS1000-ről beszélünk. 143 Le ~230 kg. Sporttüra.
    volt gumijaim:
    Pilot Power: Ezzel vettem. Hamar elkopott alattam 8 ekm, pedig akkor kezdtem 1000-es motoron. Nem volt meggyőző, meg meg csusszant, vagy tán még én féltem jobban, nem tudom. Szép váll nélkül egyenletesre kopott. Nem szerettem.
    Bridgeston BT023 2x: Jól bírta a strapát ~20~24 ekm. Soha nem csúszott, esőben se volt rossz, a fehér csíkokat nem szerette. Szépen kopott. Az ára parádés.
    Bridgeston T30: Drága volt. Rettenetesen tapadt. Esőben is parádés volt. 0-12 C fokban is Norvégiában. Nagyon megbízható volt. Kockásra kopott!!! (nem evo) 14 ekm-et bírt. 🙁
    Mich. Pilot Road 3: Meleg időre vettem, Spanyol-Maroccora. Rohadtul drága. Hidegben használhatatlan. 10 fok alatt. Csuszik indulásnál, vészfékezésnél, körforgalomban. 10 fok felett jó. Lehet vele szépen szerpentinezni. Esőben nem kiemelkedő de jó. Tartós, bár csak 14 ekm van benne, de kb. a fele megvan még. Szépen kopik.
    Következő Vagy T30 EVO vagy BT023 ha jó áras lesz.