Ezt a jogsitörvényt itthon is elfogadnánk…

Ezt a jogsitörvényt itthon is elfogadnánk…

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek
6

Irigykedhetünk az ausztrál motorosokra: egészen laza szabályok mellett vizsgázhatnak…

Míg az Unióban több lépcsőben, előbb csak 15 lovas gépekkel járhatnak az ifjú motorosok, Ausztráliában egészen más a helyzet, összehasonlíthatatlanul engedékenyebbek a hatóságok. Ott ugyanis a módosított rendelet szerint háromféle kategóriára vizsgázhatnak a kezdők, ez a Tanuló, az Ideiglenes 1 és Ideiglenes 2, melyek között vannak lényeges különbségek, de egy valami nem változik: 660 köbcentiig érvényesek.

Laza jogsitörvény Ausztráliában

Csupán két megkötés nehezíti a dolgukat: a teljesítmény/tömeg arány nem haladhatja meg a 150 kW/tonnát, illetve az Ideiglenes 2-t leszámítva csak automatikus erőátvitelű gépet hajthatnak. Szóval, ha ausztrál vagy, rögtön felpattanhatsz egy durva maxirobogóra, Ideiglenes 2 jogsival pedig a fenti CB és CBR650F duóra, esetleg Ducati Monsterre vagy 650-es enduróra.

Hosszabb löketű, nyomatékosabb, egyszersmind pörgősebb erőforrás vette át a Hornet jó öreg hatszázasának helyét. A klasszikus Hondákat idéző kipufogó önmagában egy művészeti alkotás…

Nem biztos, hogy ez a jó megoldás, hiszen fontos a lépcsőzetesség, de ettől még csábító, hogy a tanulók rögtön sornégyes vagy V2-es vasakkal kezdhetik meg motoros karrierjüket.

Kedves Olvasók, Ti hogy látjátok? Jobb a több éven át tartó, számos motorcserével járó uniós rendszer, vagy megfelelő gyakorlati oktatás mellett nyugodtan kezdhetnek a nebulók 5-600-as endurókkal és robogókkal?