GumiGuru: Amikor elfogynak az észérvek…

GumiGuru: Amikor elfogynak az észérvek…

- Kategória: Gumiguru
2

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

 

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Suzuki GSF650-en szeretnék gumit cserélni, de nem tudok dönteni a 120/70R17+160/60R17 CONTINENTAL CONTI ROADATTACK 3, illetve a 120/70R17+160/60R17 MICHELIN ROAD 5 között. Éves futás kb. 3000 km, kizárólag országúton.

A választ előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Ritkán mondok ilyet, sőt kutatva az emlékeimben talán nem is találok rá példát, amikor is azt javaslom: válaszd, amelyik szimpatikusabb! Az éves futásteljesítménnyel akár 4-5 szezonon át is használhatod ezeket az abroncsokat, mert ezen a könnyű motoron akkor fogják elérni a teljesítő képességük végét. Mivel az adott kategória legjobbjai közül kell választanunk, nagyon nehéz mérlegelni, valójában melyik is a jobb? Jobb egyáltalán az egyik a másiknál és van érezhető differencia közöttük?! Ezen a szinten ezt már nehéz megmondani, pedig mindkettőt próbáltam.

Continental vagy Michelin? Oly nehéz a választás…

Talán a Michelin egy kis lépéselőnyben van nedvestapadás tekintetében, mivel sokkal összetettebb a lamellarendszere, és hosszabb távon képes egyenletesebb teljesítményt nyújtani abban az esetben ha nedves az út. Ellenben a Conti pont nedves úton nyerte meg a túraabroncsok összehasonlító tesztjét, szóval továbbra is a szimpátián múlik. A Continental mintázatával nagyon pontos és könnyű a motor terelgetése, miként arról Barbi is beszámolt a Szardínia-túrán, minden helyzetben stabil és kiszámítható viselkedésű marad a gép. Érdemes a futófelületet megvizsgálni, a Continental előző modelljénél, a RoadAttack 2 EVO-nál már megfigyelhető volt, hogy a negatív mintaárkokat nem vezetik ki a vállrész széléig, ezáltal több slick felület áll rendelkezésre.

Continental
Continental RoadAttack 3

Ez egyértelmű, hogy ez extra tapadást nyújt. Ez a Road4-nél még nem így volt, volt is rá némi panasz azoktól, akik sportosabban közlekedtek ilyen abronccsal. Ez változott, és a Road5-nél már igen szembetűnő a módosítás ezen a téren. Mind a két típus nagyon szimpatikus számomra is, most a Conti mellett teszem le a voksom, de mint írtam, ez elsősorban szimpátia kérdése.