Interjú: tényleg elveszik a forgalmit a plexi miatt?

Interjú: tényleg elveszik a forgalmit a plexi miatt?

- Kategória: Kiemelt cikk

Nagy port kavart az áprilisi, célzott közúti ellenőrzés híre, ami nem is csoda, hiszen több motorost azért bírságoltak meg, mert nem gyári kiegészítők voltak a gépén. Megkerestük az ellenőrzést végző szerveket, hogy tisztázzuk: mit cserélhetsz le a motoron és mit nem?

 

– Milyen jellegű ellenőrzés zajlott áprilisban, amiről több motoros azt írta, hogy megbírságolták őket az utángyártott plexik és fékkarok miatt ?

– A Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal munkatársai a rendőrséggel közös akcióban vettek részt, mely motorkerékpárok műszaki ellenőrzésére és kültéri zajmérésre irányult. A motorkerékpár egyes részei, a nem gyári alkatrészek vagy nem jóváhagyott tartozékok a közlekedésbiztonságot jelentősen ronthatják, ilyen átalakítások nem mindig engedélyezhetőek – válaszolták.

Mit cserélhetsz a motoron és mit nem?

Többen említettétek az ellenőrzésről szóló cikk alatt, hogy a kényelmi felszerelésekhez „semmi köze” (sic!) a hatóságoknak, ugyanis az 5/1990. (IV.12.) KöHÉM kimondja, hogy:

25. §(1) A gépjármű és pótkocsija pótalkatrészeinek és tartozékainak megfelelőségét – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – műbizonylattal kell tanúsítani, azonban

(2) nem kell a megfelelőséget tanúsítani

b)az alárendelt szerepű pótalkatrészek és tartozékok (díszítőelemek és kényelmi felszerelések stb.) esetében, amelyek a jármű rendeltetésszerű használatára befolyással nincsenek.”

Persze azt elég nehéz – főleg laikusként – meghatározni, hogy a kényelmesebb, előretolt lábtartó vagy a kínai túraplexi csak a kényelmet fokozza vagy hatással van-e a jármű rendeltetésszerű használatára. Ezért felkerestük az ellenőrzést végző hatóságokat, hogy kerek-perec mondják meg: melyik alkatrész cserélhető a motorokon és melyek tiltólistásak.

Nem a magassága vagy a szöge miatt veszélyes a bizonytalan forrásból származó, utángyártott plexi, hanem mert nem derül ki vásárláskor, hogy miként törik és milyen sérüléseket okoz egy baleset során

Elsőként a műszaki ellenőrzést végző Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal válaszolt (szó szerint a hivatal, mert nem derült ki, melyik munkatársuk írta a levelet), de tőlük csak annyit tudtunk meg, hogy a „6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben is találunk támogató szabályokat”, melyeket figyelembe kell venni. Illetve hozzátették:

„Ha valaki a motorkerékpárján a gyári kialakításhoz képest átalakításokat kíván végrehajtani, javasoljuk szakszerviz, szakember tanácsát kérni, vagy a közlekedési hatóság szakembereivel ezen kérdéskörben egyeztetni, így a szabálytalan és veszélyt jelentő átalakítások elkerülhetők.”

Miért lehet veszélyes egy légterelő? Itt a kézzelfogható példa: Péter túraplexije – minden előjel nélkül – eltört motorozás közben, és csak a szerencsén múlt, hogy ő nem sérült meg a szétrepülő szilánkoktól. Végül hiába rendeltek ki szakértőt, nem derült ki a hiba oka, de a hazai forgalmazó ingyen kicserélte a törött alkatrészt

Ettől nem lettünk okosabbak, de szerencsére Racsné Galambos Gréta r. százados már sokkal részletesebben válaszolt. Most őt, illetve a neki küldött kérdéseinket idézzük:

– Az alábbi utángyártott alkatrészek közül melyik kényelmi felszerelés és melyik van valóban befolyással a jármű rendeltetésszerű használatára, azaz melyiknél kötelező magunkkal vinni a műbizonylatot?

– Átalakított, deréktámaszos és/vagy zselés nyereg
– Ívesebb, a vezetőhöz közelebb hajló kormány (alacsonyabb, rövidebb karú pilótáknál)
– Kormánykiemelő (szintén az alacsonyabb pilótáknál)
– Állítható helyzetű lábtartó (Pl. gyorsasági motorokon a kényelem fokozására)
– Állítható távolságú fék- és kuplungkar (hogy a rövidebb ujjú, kisebb kezű motoros is kényelmesen elérje)
– Felhajló fék- és kuplungkar (hogy eldőléskor ne váljon mozgásképtelenné a motor)
– Állítható szögű túraplexi a hatékonyabb időjárás-védelemért

– Tisztelt Pulai László Úr! Az 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 25. § (2) bekezdésben felsorolt kivételek körébe való besorolhatóság motorkerékpárok esetében különösen nagy körültekintést igényel, hiszen a felsorolt alkatrészek közlekedésbiztonsági szempontból kiemelten fontosak. A járműgyártók az általuk használt alkatrészek tervezésekor nagy gonddal járnak el annak érdekében, hogy a közúti közlekedésnek e különösen veszélyeztetett formáját választók a lehető legkisebb kockázattal vehessenek részt a közúti forgalomban. Elvárás, hogy a járműre épített alkatrészek esetleges baleset során csak olyan alakváltozást szenvedhetnek, ami a baleset kimenetelét (személyi sérülés fokát) nem rontja.

Legyen szó műszaki fejlesztésről (pl. fémhálós fékcső, sportkipufogó) vagy kényelmi extrákról (túraplexi, rövid fékkar stb.), a lényeg, hogy csak igazolt eredetű, műbizonylattal ellátott alkatrészt építhetsz be

Az általuk felhasznált anyagok kiválasztásakor döntő szempont – a teljesség igénye nélkül – azok törési jellemzője (ne élesen törjön), kellő tapadása (a markolat, a lábtartó és az ülés esőben se csússzon), elhelyezkedése (előretolt lábtartó használatával megkísérelt fékezés késedelmet okoz). E feltételeket – gyári alkatrész esetén – a járművek típusbizonyítványa vagy – utángyártott alkatrész esetén – a műbizonylat garantálja. Természetesen a kényelmi és esztétikai igények kielégítésére a kiegészítőket gyártók széles termékpalettával válaszoltak, azonban – tapasztalataink szerint – a felsorolt követelményeknek egyre több termék nem tesz eleget.

Ennek tükrében indokolt a nem gyárilag kialakított kiegészítők és alkatrészek vizsgálata, a járművek fokozott ellenőrzése.

Az esetlegesen lecserélni kívánt alkatrészekkel kapcsolatban javasoljuk, – mivel a 6/1990. (IV.12.) KÖHÉM rendelet 2. § (26) bekezdésében meghatározott pótalkatrészek kiemelt jelentőségűek és ez által minősítésre kötelezettek – hogy szakműhellyel vagy a közlekedési hatóság szakemberével konzultáljon, így a nem megengedett módosítások elkerülhetők, ezen kívül az esetlegesen szükséges átalakítás engedélyezésének folyamatáról, az azt követő műszaki megvizsgálásról és az átalakítás forgalmi engedélybe történő bejegyzéséről is tájékoztatást adnak.

Szó sincs róla, hogy ne lehetne utólag felszerelt kézvédő vagy túraplexi a motoron, de az továbbra is igaz, hogy csak „gyári” vagy minősített utángyártott alkatrészeket szerelhetsz fel

Röviden tehát nem azért problémás a Kínából származó, európai jóváhagyás nélküli túraplexi, mert a pár tenyérnyi műanyag nagyban befolyásolná a motor viselkedését. Sokkal nagyobb probléma, hogy nincs semmilyen információ arról, hogy miként viselkedik egy baleset során, és hogy a rideg műanyag eltörve nem okoz-e sérüléseket a vezetőnek, illetve utasának. Ugyanez a helyzet a fék- és kuplungkarokkal, valamint kormányokkal is, míg az említett előretolt lábtartó azért lehet veszélyes, mert nem biztos, hogy a vezető ugyanolyan gyorsan a fékre tud lépni, mint a gyári lábtartókkal felszerelt motoron.

Magasabb, szélesebb kormány, zselés túranyereg és varioplexi – viszonylag komoly átalakítás, mégis kikezdhetetlen, hiszen minden összetevőnek van műbizonylata

Egyértelmű hát, hogy továbbra is átalakíthatod a motorod, ha nem jön be az eredeti kormány, fékkar vagy plexi, de külön-külön előírások vonatkoznak a gyári, illetve megbízható forrásból származó utángyártott alkatrészekre.

– A gyári extrák megfelelősége a típusbizonyítványból derül ki.

– Utángyártott alkatrész esetén a műbizonylat igazolja, hogy alkalmas közúti használatra.

Mivel az Aliexpress/Ebay-cuccok szinte 100%-a jóváhagyás nélküli alkatrész, azaz nem rendelkezik típusbizonyítvánnyal és műbizonylattal, továbbra is vörös posztó lehet az egyenruhások szemében. Érdemes hát átnézni a motort, és bármennyire is fájó, lecserélni a húszdolláros lábtartót és fékkart a hasonló kinézetű, de négy-ötszörösébe kerülő, bevizsgált darabokra. Nem kis kiadás, ha valaki többféle módosítást is elvégzett a motorján, de tuti olcsóbb, mintha mindegyikért bírságot kapna a következő ilyen ellenőrzéskor.

Continental 2019

Facebook Comments

45 Comments

  1. Sokkal okosabbak nem lettünk.
    Azért érdekes, hogy az eltört plexinek épp egy márkás Givi plexi van lefotózva 🙂 Kicsit átlátszó.
    A pleximet kevettem, no de az ülésbe nehogy már belekössenek xDDD Esőbe se csússzon. Neeee. Na a gyári az csúszott esőbe, az viszont nem. De valami degenerált NKH, 100 évves papper biztos bebizonyítaná az ellnkezőjét. De csak addig, amíg valaki meg nem várja valahol….

    1. Bocs a helyesírásért, kicsit félresiklott 🙂

    2. Hát lehet nem ártana nyakon csapni pár unatkozó közhivatalnokot hogy térjenek észre.

      Persze mindenről ki lehet találni valami demagógiát, hogy miért veszélyes, de ami valóban az volt, azt eddig sem tűrték a rendőrök meg a műszakin sem és kb. be is látták az emberek, de ha a 38 éves motorom 20 éven keresztül jó volt az Olasz márkás kormány és soha egyetlen műszakiztatót sem zavart, akkor most hirtelen mitől lett veszélyes? A lefáradt gyári fékcső helyére felrakott sokkal jobb minőségű szintén minőségi teflon-fém fékcső is hirtelen mitől lett nem biztonságos? Kocsin soha nem nézték még a fékcsövek gyártmányát.
      A fékkarom is utángyártott, mert nincs gyári.
      Ellenben a gyári oldallemezt párszor már szakította le a menetszél.
      Ahogy gyári lábtartó is tört már le a lábam alatt.
      Sőt az ülést én magam készítettem, ahogy a kipufogót is cserélni kellett mert szétrohadt.(megjegyzem nem hangosabb mint a gyári, mert nem szeretem a zajt)

      Szóval ez hogy hirtelen elkezdtek utazni rá, egyértelműen pénzbehajtás, mert biztos nem hoztak eleget a VÉDA kapuk, meg az álcázott autók sem.

  2. Baromság! “kedves” hatóság.
    Nagyon sok baleset lehet ezekből hogy rá kellett szállni. Pontosan mennyi is a statisztikák szerint?
    Úgy van! Jól sejtitek. Zéró! Szóval pénzbehajtás.

    Vázat, futóművet, féket, motort ne módosítsanak engedély nélkül, de az utángyártott alkatrészekbe kössön bele az a hernyótalpas nénikéd!

    Autón sem kell rettegni a Satuna légterelő miatt, vagy az utángyártott szélvédő miatt, ahogy gyakorlatilag minden alkatrész utángyártott amit valaha cseréltem. Vagy kezdjek ott is rettegni hogy lengyel kipufogó van az Astrán, meg kína a könyöklőm, esetleg a Tescós króm kipufogó vég?
    Bár amikor a Toyotámat hozták be elkezdte leszedni a buzi a hátsó ablakról is a fóliát amihez köze nincs, de azért rondítsuk már el ezt a szép autót, mert én kiskirály vagyok és megtehetem.

    Mint amikor a rendőr belekötött hogy esőben nejlonszatyort húztam a cipőmre, hogy ez baleset veszélyes.
    -Mondom mitől?
    -Mert lecsúszik a lábtartóról.
    -Nem csúszik le.
    -De mi van ha mégis?
    -Oké és akkor mi lesz egész pontosan miközben ülök a nyeregben? :DDD

    1. Szaturnusz ring

      Engem többször ellenőriztek, és mindig nagyon normálisak voltak!

  3. Amúgy bocs, hogy eldurrant az agyam, de az értelmetlen túlszabályzásokat és büntetéseket nem állhatom.
    Persze régi szabályok, de a rendszer életszerűen kezelte ezeket.

  4. Attila Thiesz

    Ez semmi más mint baszakodás a motorosokkal! Csak egy dolgot szeretnék megtudni! Volt-e egyáltalán egy olyan baleset ami mondjuk egy aliról rendelt fékkar,vagy bármilyen alkatrész miatt történt? Ha csak egyet is bizonyítani tudnak esküszöm lebontom az összes taiwani,kínai cuccot a motoromról! Máskülönben ezeket a “műszaki zseni” idióta irodakukac barmokat elküldeném azokba a taiwani,kínai gyárakba egy tanulmány útra hogy ugyan nézzenek már körül! Igen csak meglepődnének amikor szembesülnének vele,hogy az ottani technológia jócskán ráver az európai szintre! Ezek az idióták még ott tartanak hogy Kínában pár kis ferdeszemű egy sufniban kalapálja a fékkerokat és egyéb dolgokat! Csak meg kell nézni hogy egy aliról rendelt fékkar akár dizájnra,vagy akár minőségre is még a gyárira is ráver bizonyos Japán motoroknál! Konkrétan Taiwanban gyártják a Kymco nagy robogókat is melyekhez taiwani fékkarokat,fékcsöveket szerelnek be! Ezek a nagyrobogók világ színvonalúak! Nem véletlen nyertek többször világ elsőséget! A BMW nagyrobogójába pl.ők gyártják a motor blokkokat! Akkor miről beszélünk? Vagy ott van az a Zontes 310 motor amit Kínában gyártanak,nyugaton meg veszik mint a cukrot! Meg kell nézni azt a minőséget! Maga Valentino Rossi tesztelte és kiválónak ítélte! Ezek amilyen hülyék nem engednék hogy használjunk ilyen motort mert kínai! Ez a hülyék országa,de ezt már rég tudjuk!

  5. Attila Thiesz

    És még valamit…most néztem meg a taiwani Kymco 150-es robogómon,ami ugyebár nagymotornak számít,a fékkarokon semmiféle jelzés vagy E jel nincs pedig gyári! Akkor most mi van? Elveszik a robogóm! No elmentek ti a sunyi picsába! De fogadni merek hogy egy Kymco mondjuk Xciting 500-as motoron sincs semmilyen E vagy egyéb jelzés!

    1. Attila Könnyű

      Attila! Épp ezt akartam kérdezni én is, hogy hogyan állítja a faszkalap rendőr hogy ki és hol gyártja?Ezért megérné a rendőrt feljelenteni ha valakit ezért megbüntetnek!

  6. Boros Lajos

    Sziasztok.
    Én kb 3 éve vettem egy MRA plexit és fém fekcsoveket a motoromra X-bikeba és se a fékcsőhöz és se a plexihez ami dobozba volt de meg ottsem találtam műbizonylatot.Akkor most mi van ha megállit a rendőr mit tudok tenni? Ha nem adtak hozzá semmit csak a számlát.
    Amugy 10 éve vannak ugymond “kínai”cuccok a motoromon egyik se tört el soha pedig használom őket fékeztem már erőteljesen mind hátsó és első fékkel nem tört el.Az állitható lábtartóhoz volt allitható valtókar és fékkar így ugy betudom állitani mint a gyárit nem kell kalimpálnom a lábbammal hogy elerjem őket.Ugy mond “kinai” a tükröm is ugyan úgy látok benne hátra mint a gyarival és ugyan úgy remeg a tükör mivel V2-es a motorom mint a gyari.Ja és a kipufogóm is “kinai” de lefojtottam hogy ne legyen hangos.Tehat nem ertem a rendörseget es a szabályhozókat miért ezzel cseszegetnek minket,cseszegessék azokat akiknek a motorjuk vagy az autójuk olyan állapotba van hogy majd szétesik mert nincs pénze megjavítani vagy csak egy csavart belerakni a kormanyba hogy ne lötyögjön.

  7. Akkor fogom abbahagyni a motorozást amikor az NKH kitalálja, hogy pszichológus adjon ki műbizonylatot az asszonyra, amiben tanúsítja, hogy amikor mögöttem ül nem fog felidegesíteni a kotyogásával és ezáltal növelni a balesetveszélyt. (Mondjuk azt megnézném, amikor megpróbálják az E- betűt belebillogozni a popójába.)

  8. Jani Világi

    Most hétfőn voltam műszakin, (NKH Szfvár, Sárkeresztúri út), a teljesen gyári állapothoz képest cseréltem a plexit Givi túraplexire, nem foglalkoztak vele, a kipufogót Giannelli-re, nem foglalkoztak vele csak lefényképezték, viszont, a Givi S320-as ledlámpát kapásból leszereltették velem, megmondták, csak akkor mehetek műszakira, ha az nincs rajta. Azt is mondták, ahogy kitolom a motort, rögtön visszaszerelhetem. Nálam volt minden papír, amit adtak vásárláskor, semmi nem kellett… A forgalmiba semmit nem jegyeztek be… A vizsgán készült képeken látszik, hogy nem gyári a plexi és a kipufogó.

    1. Kb. ez a normális.

      Nekem amúgy nem szóltak a saját készítésű LED-ért amit a 6V-os MZ gyári búrájába építettem :))) Szólhattak volna, de a vizsgáztató is pontosan tudja ahogy a 6V-os izzók semennyire nem látszanak, és úgy terveztem, hogy a 12V-os lámpatesthez hasonlítottam a fény teljesítményt meg a szórásképet, így csak annyi volt a feltűnő, hogy ez látszik, és azonnal van fénye, nem lassan izzik fel.

  9. A kedves hisztizőket hányszor állította meg a rendőr az elmúlt tíz évben? És motoron?
    Ebből hányszor büntette meg?
    Na ugye.
    Vihar a biliben.
    Baromságokon pörgés helyett eriggyenek motorozni.

    1. Ebben igazad van, engem pl. 1-2x állított meg, mindig korrektek voltak.
      Én kicsit ezt feszültségkeltésnek tartom.
      Nem mondom, ha igaz én is befeszülök, szóval működik, de a személyes tapasztalat mégsem ez. Ahogy írtam, mindig korrektek voltak.

  10. Attila Thiesz

    https://www.youtube.com/watch?v=er_WizWGF6I Ez egy Kínában gyártott motor,a Zontes 310! Tőlünk nyugatabbra pl.spanyolban Portugáliában,olaszban,stb,stb. úgy viszik mint a cukrot! Igaz az ára is nagyon kedvező,mert kb.4500 euro! Rossi tesztelt egy ilyen motort és kiváló gépnek minősítette! Akkor most kérdeznék valamit ezektől a nagyokos hazai irodakukac bürokratáktól…szerintetek ezen a motoron a fékkarok,fékcsövek,plexi,stb,hol készült? Vajon azokban az országokban ahol nagy mennyiségben adják el ezeket a motorokat,foglalkoznak a zsaruk,meg a közlekedési hatóság azzal hogy kínai fékkar,fékcső,stb.van rajta? Csak kérdezem….

  11. Honnan a pélóból szerezzek műbizonylatot a zselés és deréktámaszos nyergemre? xDD
    Pont azért csináltattam, mert a régin állandóan csúszkáltam.
    Ha belekötnének, tuti bilincsben vinninek el, mert nekimennék az szervnek.
    Egyébként valóban fura, hogy ugye mindenki háborog, de fura mód egy ember sem tette fel a kezét, hogy na nekem ezért vagy azért vették el a papírt. Lehet tényleg csak lázítás…hm…Vagy lehet hogy csak a kiherélt kuipufogól voltak problémásak (amik eddig is), és közbe azért megjegyezték a többit is. Egyre jobban a kattintás vadászatra megy ez az oldal is 🙁 Meg a népbutításra. Igazodik a többi magyar websitehoz. 🙂

    1. Különben bennem az is felmerült hogy a BMW-nél nem fogyott rendesen a gyári kiegészítő, ezért egy sörözés alkalmával megbeszélték az illetékes elvtárssal hogy szopassátok már meg a népet, aki ugyan azt inkább kínából rendeli tized áron :DDD

    2. Itt írták hogy a kínai fékkar miatt vették le a rendszámot az NKH-s razián.
      Szerintem nem az oldal, hanem a hatóság próbál ijesztgetni a médián keresztül.

      Alapvetően nem vagyok a szabályok ellen, ez a társadalom alapja és én meg igyekszem nem rálépni embertársaim tyúkszemére, de a szabályok vannak a közösségért, és nem fordítva, ezért nem tartom jónak ha ennyire mereven és zéró toleranciával rászállnak valamire, meg a félelemre alapoznak.

      A legtöbb rendőr, meg úgy általában a hatóság nem is erőlteti az agyatlan szabálykövetést. Többnyire rugalmasak szoktak lenni, hiszen ők is ésszel élő emberek és belátják hogy senkinek nem árt egy normális nappali menetfény, bukókeret, vagy kínai fékkar. Azonban ha jön a parancs fentről valami idiótától aki statisztikát akar módosítani (nem a balesetit, hanem a bevételit) akkor nincs mit tenni a végrehajtóknak, és akkor az sem érdekli őket, hogy soha senki nem kapott egyetlen ilyen cucchoz sem műbizonylatot, mert nem ez volt a gyakorlat, hiszen tudják mutogatni hogy a “szabály az szabály” tehát jogos az azonnali retorzió.

      1. Richárd Décsei

        Lehet, hogy a legtöbb rendőr normális, de én sajnos pont nem abba futottam bele. Elkaszáltak (nem átalakítás, más miatt), teljesen jogosan, nincs mit szépíteni. Viszont azt a vigyort a rendőr arcán és a csillogást a szemében sosem fogom elfelejteni. Nagyon boldog volt, hogy valakit megsz*pathat. És a lehető legsúlyosabb büntetést szabták ki, még úgy is, hogy soha semmilyen szabálytalanságom nem volt azelőtt.

  12. Dénes Kiss

    Béláim! Gondolkodjunk!
    Kína a Holdra megy a minap. A technológiájuk az “egekben” – és azon túl is, nyilván. De a másik véglet is ott van, a béka segge alatti minőségekkel! Egy percig se legyenek kétségeink, hogy az itthoni kereskedő melyik minőségből fog rendelni :-((((
    Az Aliex meg kb lotto… Kötve hiszem, hogy az űrkutatási minőséget kapjuk 10-20 dollárért 🙁
    Valahol középen lesz az igazság egyébként.
    Ma voltam műszakin, teljesen tárgyilagosak voltak – és természetesen minden (majdnem…) rendben volt (volt egy maszek bukócső, de nem szóltak rá semmit 🙂 )

  13. Az egésznek csak és egyetlen oka lehet:
    Sok a motoros..kicsit rájuk kellene ijeszteni, kell egy latvanyos akcio es akkor mi a hatosag elmondhatjuk hogy intezkedunk a koz erdekeben.

    Ez egy színház..

  14. Németh Zoltán

    Mert annyi, de annyi baleset származik abból, hogy lecseréltük a plexit és fékkart, netán az ülést. Ezrével vannak a kórházakban és a sürgősségin… Ja, nem. Műszaki hibákból adódó balesetek fél százalék, és javarésze defekt vagy szerelési hiba.

  15. József Szamuráj Szilágyi

    amikor látok egy-egy amerikai motort, pl egy raptornak vagy aliennek átalakított motort, egy magyar vizsgabiztos letérdepeltetné és tarkón lőné.

    1. Magyar motorépítő mesélte, hogy egyedi vázat itthon nem lehet forgalomba helyezni. Szóval átviszik Szlovákiába, ott lepapírozzák, behozzák, kifizetik a regisztrációs adót, és így már mehet.

  16. Most akkor mi van a TommoT nyergemmel, amiről ti is soxor írtatok? Most csináltattam. Szereljem le?
    https://hegylakok.hu/2016/11/muhelytitkok-igy-szuletik-ujja-fel-evszazados-nyereg/

    1. Nem kell leszerelned – éppen minap jelentkeztek, hogy már ők is egyeztetnek az NKH-val, hogy senki ne kerülhessen bajna, csak mert jobb/biztonságosabb nyerge van.

      1. Na igen, én nem velük csinaltattam hanem maszek karpitossal. És sokkal kevésbé csúszik mint a gyári. Akkor most mi van. Agyrem…

  17. Nem kötekedésként, de azon a plexin szépen látszik hogy elkapott egy nagyobb követ ki tudja milyen tempóval és két oldalra elrepedt…
    Viszont ezt az egész mizéria csak a nép lázítása.

    Akinek motorja van az háborogjon és fosson minden pillanatban ha meglát egy rendőrautót, akinek nincs az meg magyarázza meg, hogy a döglött ló alszik és ő aztán szakértő kell az az E betű a fékkarba… Az kell… -.-

    Mint hogy jómagam is boldog ZZR tulaj vagyok és imádom ha a gépem egyedi, épp erre a szezonra terveztem az átalakítást, aminek az apraján túl is vagyok.
    Azért feltennék egy olyan keresztkérdést, hogy valaki tudna -e nekem egy ZZR 1400 gyári Nissin fékkarjáról olyan fényképet feltölteni amin van E- betűs jelzés. Vagy bármi a gyártási időn és a márkajelzésen kívül? Mert nincs. Gyanítom a lábtartón sem lesz, de komolyan mondom lemegyek a garázsba alá hasalok. : )))
    Ki bizonyítja hogy az eredetileg is ott volt?
    Lehet hogy kínai import Kawasakit vettem???

  18. Hagyjuk ezt a “baromságot”
    Legyek demagóg: A csúszós kopott aszfaltnál, a nyomvályúknál, a kátyúknál stb azoknál is kell a műbizonylat, hogy nem veszélyesek??

    1. Ne aggódj, tökéletesen rendben vannak az utak…papírjai. Ha nem akkor majd hoznak olyan törvényt hogy ha elesel az úthiba miatt, akkor is te legyél a hibás mert “nem az útviszonyoknak megfelelően vezettél”
      Szép lehetsz itt, de okos nem. 😉 :))

  19. József Szamuráj Szilágyi

    Ez nem baszakodás, ez egy ilyen fasz ország. Ilyen volt a kommonyizmusban és azóta sem változott. Ugyanazok a bürokraták ülnek a hivatalokban ugyanazok hozzák a törvényeket, rendeleteket.

    A magyarországi autótuning is pont ugyanitt jár.
    Gondold már el a magyar műszaki kreszt nem is régen még földig érő kiegészítő sárvédőt kellett a sportmotorokra is felszerelni!!!
    Vagy vizsgán elkérték az ülésre felszerelt kapaszkodót!!! Hány év kellett míg lekoptak róla…
    isten majmai lassan őrülnek.

    1. Csak kerék középig kellett érnie 😀

      De ez frankón így volt. Amikor egy 125-ös szalonból áttolt krossmotor azért bukott meg mert nem volt kb. 80cm hosszú sárvédő gumi rajta. A csávó felbaszta magát felnyomta a bejáratnál lévő lábtörlőt és úgy átment, aztán persze le is tépte az első saroknál.
      …én ekkor kezdtem el kifűzni a farmeremből az övet és átkötni az ülés közepén :)))))))

  20. József Szamuráj Szilágyi

    Egyébként az egész a hangos kipufogók miatt történt, odavittek valami műszaki szakikat is, és ha már ott vannak, megkekecelték az alu CNC fékkart is.

  21. Attila Thiesz

    Tele van a tö….m az ilyen hírhajhász lájkvadász hírekkel! Nem unjátok még? Csak jelzem hogy töröllek benneteket a facebookról is! Ti nem a motorosok mellett vagytok,hanem szinte ellenük!

    1. Tetszik vagy sem sajnos a magyar hatóság ilyen, nem az oldal hibája a dolog….

    2. Sajnáljuk, ha a több nap alatt, tucatnyi telefon/levélváltás alatt összerakott interjú szerinted nem más, mint lájkvadász, motorosellenes „hírhajhászás” (bár nem igazán értem, mi az a „hírhajhász”).

      Nagy kár, hogy töröltél, és fájó szívvel búcsúzunk tőled, de ettől még legközelebb is így teszünk: utánajárunk a híreknek, hogy ne igazoltatáskor tudja meg a motoros, hogy mi a helyzet.

  22. Itthon vettem boltban Kappa plexit. Műbizonylatom honnan lesz hozzá? A vasat Hepco sissy bar-ral együtt vettem. Műbizonylatot honnan tudok szerezni? És ez csak néhány gondolat.
    PS: a Rizoma összes termékét Kínában gyártják, feltehetően ugyanazok, amiket az Alin árulnak.

  23. Kíváncsiságból elküldtem pár kérdést az NKH-nak, nagyon várom a választ.
    Példaképp felhoztam a sok pénzért, igényesen, azonban magán emberrel átalakítatott ülésemet. Ő is értetlenül áll a dolog előtt, nem egyet készített, hogy akkor ez most miért probléma. Küldem nekik még képeket is. Sajnos annyira ismerem őket, hogy kitérő választ fognak adni, azonban nem hagyom annyiban majd a dolgot.

  24. Ma volt egy cikk a totalbike-on: Egy utólag felszerelhető oldalkocsiról volt szó, amelyet a Honda Monkey-hoz fejlesztettek. Én úgy tudtam, hogy motort Magyarországon vagy oldalkocsival, vagy anélkül vizsgáztatsz le, de nem használhatod hol így, hol úgy. Ez most akkor hogy van? Van olyan oldalkocsi, ami gyári kiegészítőnek minősül, és fel/le lehet szerelgetni?
    https://totalbike.hu/hirek/2019/05/15/amikor_a_majom_oldalkocsit_huz/

  25. Dömötör Gábor

    Kerdem én! Ha veszek egy Japán belpiacos motort vagy autót (lásd: jobbkormányos Impreza) azon hol a bánatos f@szban talalnak e betűt?

  26. Péter Koszta

    Nem vagyok meggyőződve róla, hogy egy neten rendelt, utángyártott tetőcsomagtartó vagy tetődoboz esetén az autókra tudjuk “hogy miként viselkedik egy baleset során”?!
    És a műbizonylat se jellemző ezekre…
    Az viszont biztos, hogy még sose ellenőrizték e miatt az autósokat!
    Erőteljesen sérül a jogegyenlőség és jogbiztonság elve, ha egy(de csak egy)fajta járműkategóriánál kérjük számon azt, amit a többinél nem!
    Kínai bicikli lámpák, kínai bicikli fékkarok…
    Neten rendelt féktárcsa, gömbcsukló az autókba…
    Tele a világ olcsó és műbizonylat nélküli, de közlekedés biztonságot érintő alkatrészekkel minden járműosztályban…
    De csak a motorosokat ellenőrizzük és büntetjük????
    Ez eléggé kétes “jogalkalmazás”!!!

  27. Szaturnusz ring

    Erős oldalszélben éppen elég a sávban tartani a motort, amikor kiérek az erdősáv takarásából ! Még kis méretű plexivel is! De nem a plexi az egyedüli oka!

Válasz