Tartósteszt: ContiRoadAttack 3 – II. rész

Tartósteszt: ContiRoadAttack 3 – II. rész

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
11

Még csak a teszt harmadánál tartunk, de már most biztos, hogy a Conti újdonsága nemes egyszerűséggel porba alázza a korábbi kihívókat…

Tavaly ősszel már meséltem róla, hogy talán még soha nem vártam még ennyire a tesztabroncsot, mint a Continental újdonságát, hiszen a ContiRoadAttack harmadik generációja sorra nyerte a teszteket, és tartósságáról is ódákat zengtek a német mérnökök.

Egy kis eső és fagy? Kit érdekel? Tavaly késő ősszel bevállaltunk egy túrát a Magas-Tátrába is, hogy a szardíniai kánikula után télies körülmények között is kipróbáljuk a Contit

Nos, a tízezer kilométeres teszt harmadánál már körvonalazódik, hogy mi is a szívünkbe zárjuk az újdonságot, és nem csak bámulatos futásteljesítménye miatt…

Rengeteget fejlődött a ContiRoadAttack 3

Abban a szerencsás helyzetben vagyok, hogy közvetlenül összehasonlíthatom a köpenyek második és harmadik kiadását, ugyanis a „munkábajárós” Suzuki RF900-on egy vadonatúj RoadAttack 2 feszül, míg a ZZR-en a RoadAttack 3.

Mint az új – sem a kopáskép, sem a mintamélység nem utal rá, hogy annyit mentünk már a ContiRoadAttack 3-mal, mintha lemotoroztunk volna Barcelonába és vissza…

Annyit már most leszögezhetek, hogy a fejlesztés során  jó pár igazán nagy lépést tettek a tapadás és a tartósság terén, ugyanis ahol a RA2 már tapadást veszít a gyengébb, 135 lovas motorral, ott a RA3 simán betapad a lényegesen erősebb ZZR-en is.

Egyszerűen bámulatos, hogy a Szardínián begyűjtött két-háromezer kilométer is alig koptatta meg a 190-es hátsót, pedig az ottani aszfalt híres-hírhedt arról, hogy eszi a gumit…

Ráadásul a kopás mértéke tényleg szenzációs, és ez nem csak afféle üres marketingduma. A RoadAttack 2 1200 kilométer után 5,8 mm-en áll, míg a RoadAttack 3 3500 kilométer után is 5,15-ön tartja magát, s ha a továbbiakban is ilyen jól bírja a gyűrődést, akkor simán benne van, hogy ez lesz az első 15 000 kilométer feletti futásteljesítményű köpenyünk.

Egyszerűen élmény a ContiRoadAttack 3-mal fordulni – csekély erővel ledönthető a motor, és nyoma sincs bizonytalanságnak

Ráadásul úgy lett ilyen tartós, hogy nemcsak a száraz-, hanem a nedvestapadás is jelentősen javult, amiről személyesen meggyőződhettünk tavaly késő ősszel a Tátra szerpentinjein. Igazi „oldschool” vas a ZZR, hiába keresnél rajta ABS-gyűrűt vagy a kipörgésgátló kapcsolóját, így hatványozottan fontos, hogy mindig kiszámítható legyen a tapadás.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Nos, nem is lehet rá panaszom, csupán most tavasszal, az első korai túrán tapasztaltam némi csúszkálást a dunántúli utakon, de ott a Michelin Road 5 is meg-megforgott, szóval inkább a fényesre kopott fehér aszfalt és az aszály miatti poros út volt a ludas, és nem az abroncs.

Helló, első 15 000 kilométeres abroncsom? Úgy fest, hogy a ContiRoadAttack 3 lesz az eddigi legtartósabb, egyben legjobb tesztgumim

Már alig várom, hogy májusban megkezdődjön az „igazi” szezon, jöjjenek a több ezer kilométeres túrák, hogy Ausztria, Szlovénia és Olaszország legszebb hágóin faggathassam tovább az eddigi legjobb túraabroncsunkat. Tartsatok velünk –  hamarosan jelentkezünk a folytatással!

A ContiRoadAttack 3 tartósteszt eddig megjelent részei:

I. rész – Felszerelés, és irány Szardínia!

II. rész – Az első 3500 kilométer Szardínián, a Magas-Tátrában és a hazai utakon

Continental 2019