Tartósteszt: ContiRoadAttack 3 – III. rész

Tartósteszt: ContiRoadAttack 3 – III. rész

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
7

Az utóbbi hónapokban megdupláztuk a ContiRoadAttack 3 futásteljesítményét – immáron hétezer kilométer van a papucsokban. Eredetileg úgy terveztük, itt lesz a próba vége, de a tesztgyőztes abroncs ránk cáfolt: köszöni szépen, remekül bírja a nyúzást…

Talán emlékeztek rá: júniusban olyan kanyargós utakon vallattuk a tesztgumikat, hogy a T31-ről egy nap alatt elfogyott a maradék, majdnem 3,1 milliméteres minta. Nos, a Dolomitok észak-keleti felében fekvő utak a Contit is megviselték, de korántsem annyira, mint vetélytársát.

Garantált tízezer kilométer a ContiRoadAttack 3-mal

Sajnos – egyben szerencsére – igencsak változatos körülmények fogadtak minket Cortina környékén: hol 25-30 fokos kánikulában, hol pedig esőben és jégesőben faltuk a kilométereket.

Egy nap alatt hat hágó, harmincfokos meleg, majd jégeső? Pont ez a lényege a túraabroncsoknak, hogy remekül alkalmazkodnak a folyton változó körülményekhez

Utóbbi ugyan elrontotta a kanyargás élményét, arra viszont tökéletes volt, hogy kiderüljön:

elképesztően jól viselkedik a Conti vizes aszfalton.

Korábban már volt szerencsénk hasonlóan sokoldalú túraabroncshoz, de a RoadAttack harmadik generációja az öreg sportgumikat is lepipálja szárazon és egy ilyen izmos gépen sem csúszik meg vízen, vagyis új szint a motorgumik között.

Hétezer kilométer után sem kockás a 190-es hátsó, pedig volt némi autópályázás is…

Még az sem „zavarta”, hogy a ZZR-em igazi régivágású vas, nincs rajta kipörgésgátló, sem ABS. Akkor is talpon maradtam, amikor a figyelmetlen olasz sofőr előttem mutatta be, a „hogyan ne kanyarodj ki” motoros elé című magánszámát, pedig a nedves, kopott aszfalton nem sok kell a tapadásvesztéshez.

Jégeső a Passo Gardenán. Nem ezért mentünk a Dolomitokba, de ha már így alakult, nem is álltunk meg – kipróbáltuk, mit tudnak extrém körülmények között a papucsok

Mi több, még akkor sem csúszott ki az első kerék, amikor a hidegben és esőben legendásan rosszul viselkedő EBC betét és tárcsa tette próbára. A száraz, meleg időben hihetetlenül hatékony fékek egyszerűen „megbolondulnak”, ha víz éri őket: nagyon lassan épül fel a fékerő, majd hirtelen blokkol a kerék.

Hihetetlenül stabil a motor a ContiRoadAttack 3-mal az ilyen szűk visszafordítókban, mint amik a Monte Zoncolane-ra vezetnek, de a tempós kanyarokban is rendíthetetlenül követi az ívet

Szerencsére a ContiRoadAttack 3 a makrancos fék tüneteit is sikeresen „kidolgozta”, és olyan kiszámíthatóan veszített tapadást, hogy a vízátfolyáson is csak egy-egy pillanatra blokkolt, majd a fékkart kissé felengedve már gördült is tovább.

Különvélemény: Mit tud a ContiRoadAttack 3, ha gyilkolod?

Kíváncsiak voltunk, hogy mit tud a gumi, ha nem küldetésének megfelelően, túrázásra használjuk, hanem a lehető legerősebb motoron az utolsó cseppet is kifacsarjuk belőle.

Azonos motor, de teljesen más vezetési stílus – igazi nyúzópróba a RoadAttacknek az egész napos, finoman szólva is dinamikus kanyarvadászat

Márkatársunk és barátunk, Tamás vevő volt az ötletre: két-három hónap alatt többször bejárta Ausztriát, Német- és Olaszországot, no meg Szlovéniát a Contival egy ZZR1400-on.

– Gyakorlatilag semennyit nem mentem autópályán, viszont szerettem „megkínálni” az Alpok és a Dolomitok kanyarjait, de ez látszik is a köpenyen… – mesélte Tamás

Nem spórolt a gázzal, sőt kifejezetten kereste a határokat, de így sem talált fogást az abroncson. 8106 kilométer után, kimondottan erős tempóban is 2,63 milliméter maradt a hátsón, vagyis nagyjából 10 500-nál ér majd kopásjelzőre.

Ha volt is kétség a ContiRoadAttack 3 tartósságával kapcsolatban, Tamás motorját – és abroncsát – látva minden kételyünk szertefoszlott… Ha kínozzák, akkor is jóval tízezer kilométer feletti futásteljesítményt tud

Tamásnál tehát remekül vizsgázott a ContiRoadAttack 3, és nekem sem lehet panaszom, hisz’ az együtt töltött egy év után is egyenletes, íves a profil, vagyis a kopás nincs hatással a motor viselkedésére. Nem billeg az íveken, pont olyan kezes, mint amikor egy éve felraktuk a papucsokat a Cribmotónál. Jelenleg középen 3,54, a szélén 3,88 millimétert mérek 7045 kilométer után, azaz ha ilyen ütemben kopik tovább, akkor 12-13 ezer kilométer után lesz cserés az eddigi legtartósabb köpenyem.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Ismét az élet írta át a forgatókönyvet: kivételesen nem vesszük le az átlagos, egy szezonnyi futás, azaz hat-hétezer kilométer után a gumit, hiszen bőven van még benne tartalék. Folytatódik tehát a teszt, és most azt vizsgáljuk, hogy felgyorsul-e a kopás az utolsó két-három milliméteren, vagy továbbra is tartja magát a Conti, és végül elnyeri a legtartósabb tesztabroncsunk címét.

A ContiRoadAttack 3 tartósteszt eddig megjelent részei:

I. rész – Felszerelés, és irány Szardínia!

II. rész – Az első 3500 kilométer Szardínián, a Magas-Tátrában és a hazai utakon

III. rész – Helyzetjelentés 7000 kilométer után

Continental 2019