GumiGuru: Európai körút és pályanap egy abronccsal?!

GumiGuru: Európai körút és pályanap egy abronccsal?!

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Sziasztok! Gyors tanácsadásra lenne szükségem, ugyanis olyasmi sporttúragumit szeretnék, ami értelemszerűen jól tartja magát, ha a párommal elmegyünk egy európai túrára, de ha egyedül vagyok és vadulok, akkor nem hagyna cserben. Beleértve, hogy néha egy-egy pályanap is beesik, bár ez nem annyira mérvadó.

BMW S 1000 XR a modell 2015-ös spanyolországi premierjén (Kép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László)

Ami nagyon fontos, hogy nedves úton nem sokat megyek, ezért ez nem számít, viszont szárazon tapadjon és legyen tartós! Szóba került eddig a Pilot Road 4 és 5, Roadtec 01, M7RR, Bridgestone T30, Pirelli Angel GT. Tapasztalatra és tanácsadásra lenne szükségem, melyik a legjobb és tartósabb szárazon egy BMW S 1000 XR-en? Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel, Peti

VÁLASZ

Kedves Peti! Véleményem szerint a túrasportvonal megfelelő lesz számodra, mivel mérvadó tényezőként emeled ki a nagy futásteljesítményt. Így a felsoroltak közül az M7RR máris kiesik, na nem azért, mert egyhétvégés abroncs, de nem is versenyezhet a túraabroncsokkal.

Tapadjon, de ne kopjon a BMW S 1000 XR-en

Mivel fontos számodra a tapadás az utas nélküli motorozás során, így egyértelműen a modernebb darabok közül kell válogatnunk. A Michelin kínálatából a Road 5 jöhet szóba, mivel ez sokkal sportosabb elődeinél. Ezt kiválóan alátámasztja a vállrészek mintázottsága, ami minimális, mintha csak egy korosabb sportgumit látnál. A Roadtec 01 viszont nem igazán  sportos karakter, legalábbis ezek a visszajelzések róla, szóval nem javaslom, Pirelliből meg inkább az Angel GT II-t venném a helyedben. A Bridgestone T30 EVO és T31 pedig minden téren kiegyensúlyozottan teljesít, sportos modellek, így tapadásra nem lesz panasz, de a tartósság már kérdés: a Hegylakók Motoros Magazin tesztjén a T30 és a T31 sem tudott többet hét-nyolcezer kilométernél.

4sr HUngary