Tízéves rekord dőlt meg a magyar motorpiacon

Tízéves rekord dőlt meg a magyar motorpiacon

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Még mindig nagyon kevés új motort adnak el itthon, főleg az ezredforduló utáni, hitelekkel megbolondított időszakhoz képest. Viszont az tagadhatatlan, hogy már tíz éve nem volt ilyen erős szezonja a kereskedéseknek…

Európa szinte minden államában, így Magyarországon is jelentősen nőtt idén az újonnan vásárolt nagymotorok száma. Gyakorlatilag már szeptember végén több gép kelt el, mint amennyit egész évre terveztek a forgalmazók.

Erős szeptember és még erősebb szezon a motorpiacon

Negyedével több motorkerékpár talált gazdára idén szeptemberben, mint egy évvel ezelőtt, és ez is nagyban hozzájárult, hogy három év alatt csaknem megduplázódott az itthon eladott gépek mennyisége:

Három év alatt csaknem duplájára nőtt az új motorok forgalma

Ami a márkák versenyét illeti, továbbra is a BMW-Honda-Yamaha trió vezeti a listát, igaz, nem sokkal lemaradva követi az élbolyt a Suzuki és a Vespa. Az is érdekes, hogy milyen modellek kerültek idén a legjobb ötbe:

Motorkerékpárok:

1. BMW R 1250 GS

2. Suzuki DL650

3. Yamaha MT-09

4. Yamaha Tracer 900

5. Suzuki GSX-S1000

A robogók között a Honda PCX125, a motorkerékpárok között pedig a BMW R 1250 GS volt a legkelendőbb

Robogók:

1. Honda PCX125

2. Vespa 300 GTS

3. Yamaha X-MAX 300

4. Honda Forza 300

5. Vespa 125 GTS

Az ezredforduló óta megduplázódott itthon a nagymotorok száma, pedig csak az utóbbi két-három évben pörögtek fel igazán az eladások

A szeptemberi számok alapján úgy fest, év végére simán meglesz a négyezer új, illetve a kilencezer használtmotor, és az itthon futó rendszámos gépek száma hamarosan eléri a kétszázezer darabot.

Képek: Honda Motorcycles, Nyitókép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László

Continental 2019