Tízéves rekord dőlt meg a magyar motorpiacon

Tízéves rekord dőlt meg a magyar motorpiacon

- Kategória: Kiemelt cikk

Még mindig nagyon kevés új motort adnak el itthon, főleg az ezredforduló utáni, hitelekkel megbolondított időszakhoz képest. Viszont az tagadhatatlan, hogy már tíz éve nem volt ilyen erős szezonja a kereskedéseknek...

Európa szinte minden államában, így Magyarországon is jelentősen nőtt idén az újonnan vásárolt nagymotorok száma. Gyakorlatilag már szeptember végén több gép kelt el, mint amennyit egész évre terveztek a forgalmazók.

Erős szeptember és még erősebb szezon a motorpiacon

Negyedével több motorkerékpár talált gazdára idén szeptemberben, mint egy évvel ezelőtt, és ez is nagyban hozzájárult, hogy három év alatt csaknem megduplázódott az itthon eladott gépek mennyisége:

Három év alatt csaknem duplájára nőtt az új motorok forgalma

Ami a márkák versenyét illeti, a DATAHOUSE adatai alapján a BMW-Honda-Yamaha trió vezeti a listát, igaz, nem sokkal lemaradva követi az élbolyt a Suzuki és a Vespa. Az is érdekes, hogy milyen modellek kerültek idén a legjobb ötbe:

Motorkerékpárok:

1. BMW R 1250 GS

2. Suzuki DL650

3. Yamaha MT-09

4. Yamaha Tracer 900

5. Suzuki GSX-S1000

A robogók között a Honda PCX125, a motorkerékpárok között pedig a BMW R 1250 GS volt a legkelendőbb

Robogók:

1. Honda PCX125

2. Vespa 300 GTS

3. Yamaha X-MAX 300

4. Honda Forza 300

5. Vespa 125 GTS

Az ezredforduló óta megduplázódott itthon a nagymotorok száma, pedig csak az utóbbi két-három évben pörögtek fel igazán az eladások

A szeptemberi számok alapján úgy fest, év végére simán meglesz a négyezer új, illetve a kilencezer használtmotor, és az itthon futó rendszámos gépek száma hamarosan eléri a kétszázezer darabot.

Képek: Honda Motorcycles, Nyitókép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László

Continental 2019

Facebook Comments