ITM: „Nem látunk lehetőséget a segédmotorok rendszámozására”

ITM: „Nem látunk lehetőséget a segédmotorok rendszámozására”

- Kategória: Hírek

A Moped Blog Facebook-oldalán tették közzé a Innovációs és Technológiai Minisztérium válaszát, melyből kiderült: nincs tervben a robogók rendszámozása, miként a kicsit sem életszerű sebességhatáron sem változtatnak.

 

A blog kérdéseire válaszolva elmondták, hogy „jelenleg nem tervezik a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátási kötelezettség bevezetését”, azaz továbbra sem kap rendszámot a Magyarország útjain közlekedő, hozzávetőleg 500-520 ezer segédmotoros kerékpár, még a tisztán elektromos hajtású modellek sem. Különös az indoklás is: „a 2016 előtt gyártott segédmotoros kerékpárok károsanyag-kibocsátása nem felel meg az EU tagállamok előírásainak”,  írják, bár az nem derül ki, hogy akkor az állami támogatást élvező, nullemissziós segédmotorok miért nem szerezhetnek forgalmi engedélyt és rendszámot.

Noha korábban felmerült, hogy zöld rendszám kerülhet a tisztán elektromos motorokra, a válaszból az derül ki, hogy a villanyrobogók sem viselnek majd plakettet…

Hozzátették, hogy „közlekedésbiztonsági szempontok miatt nem indokolt” a jelenlegi, 40 km/órás sebességhatár emelése sem, azaz továbbra is gyorsabban közlekedhetnek a biciklisek, mint a jellemzően tárcsafékkel felszerelt, szélesebb abroncson futó robogók.

Nem kapnak rendszámot a robogók, segédmotorok

Mivel jelenleg is párórás képzés után A1 jogosítványt szerezhetnek az autóvezetők, így a B-s jogsival vezethető 125-ösök kérdése sem aktuális az ITM-ben, viszont a rendszám nélkül futó 125-ösök ellenőrzése tovább folytatódik az utakon.

Robogo es segedmotor rendszam
Motoros járőrök segítségével folytatódnak a közúti ellenőrzések, hogy „hatékonyabban” kiszűrjék az 50-esként használt nagymotorokat

A razzia „motoros rendőrjárőrök segítségével” zajlik, mert ez a minisztérium szerint így „hatékonyabb”, arra utalva, hogy a motoros rendőrök messziről kiszúrják az 50-esnek matricázott, de valójában 125-ös, 250-es járgányokat. A teljes válasz itt olvasható, ha valaki szeretné a fentiek mellett végigrágni a száraz jogi részeket, mint az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 59. §-t, valamint a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 2. melléklete.

Kapcsolódó anyag: Szervizköltség nélkül, kilométerenként egy (!) forintból ingázni? Kipróbáltuk az egyik legfürgébb e-robogót

Képek: Police.hu és Hegylakók Motoros Magazin-archív

Continental 2019

Facebook Comments