Vele van az erő – megjelent az új Honda Forza 750

Vele van az erő – megjelent az új Honda Forza 750

- Kategória: Kiemelt cikk

Motort vegyek túrázni vagy egy robogót, amivel ingázom? Mindkét kérdésre válasz a Honda Forza 750, mely városi járgányként és utazómotorként is beválhat.

 

Megjelent a népszerű Honda Forza robogócsalád legerősebb tagja, az 59 lovas Forza 750. Ez már önmagában is nagy szó, de legalább ilyen fontos újítás – a mérnökök elmondása szerint – a modellen debütált Honda Smartphone Voice Control rendszer is.

Megjelent a Honda Forza 750

Erősebb a félliteres riválisoknál, ráadásul nagy, 17-es első keréken fut, így a Forza útviszonyoktól függetlenül hatékony eszköz a közlekedésre. Emellett időjárás-védelem terén is magasra teszi a mércét, gyakorlatilag a túramotorok kényelmével és szélvédelmével vetekszik, tempójáról pedig az NC-sorozatból ismerős, 750-es, 59 sorkettes gondoskodik.

Honda Forza 750 (2021)

A sok újdonság mellett hagyományos, a Hondára jellemző műszaki megoldásokat is láthatunk a motoron, mint az alumínium lengővilla, az acél csőváz vagy a bevált Pro Link himbarendszerhez csatolt hátsó felfüggesztés.

Honda Forza 750 (2021)

Néhányan bírálták az NC-ket, hogy nem a ma „divatos”, radiális fékek lassítják a gépeket, ezért a Forzán már ilyen nyergek harapnak az első tárcsákba. A fékrendszert természetesen ABS felügyeli, a gyorsítást a háromállású üzemmódkapcsolóval szabályozhatjuk, sőt alapáras a szintén háromállású, gyári kipörgésgátló is (HSTC).

Te vagy az, KITT? Most először hangutasítások is szerepet kaphatnak motorozás közben, hála a Honda Smartphone Voice Control Systemnek

Lazán elfér a sisak a nyereg alatt, itt egyébként találunk egy USB-aljzatot is, hogy könnyebben használhassuk a telónkat, sisakkameránkat stb. Miként megszokhattuk a mai gépeken, mindegyik lámpatest LED-es, míg az 5 colos műszeregység összekapcsolható a mobilunkkal.

Mi az a Honda Smartphone Voice Control System?

Azért fontos a műszeregységgel összekapcsolt telefon, mert most először láthatjuk a Honda motorjain a kommunikációt nagyban megkönnyítő Smartphone Voice Control Systemet. Ennek segítségével menet közben is fogadhatsz-indíthatsz hívásokat, sőt navigálhatsz is, anélkül, hogy szabadon kéne hagynod a vízra, porra érzékeny mobilt.

Ha szeretnél a műszerfalon keresztül navigálni, esetleg zenét hallgatni, egyszerűen hangparancsot adhatsz a robogónak, s azon keresztül a mobilodnak, sőt ugyanilyen egyszerű, ha GPS helyett használnád az egymással összekötött robogót és telót.

Az eredeti, 59 lovas kivitel mellett természetesen 35 kW-os változat is készül, vagyis már 18 éves kortól, A2-vel is vezethető lesz a modell. Az ára kis híján négymillió forint, tehát abszolút versenyképes (ennyibe kerül a Yamaha T-MAX alapmodellje is), ám nagy előnye a riválisokkal szemben a 17-es kerék, a majdnem hatvanlovas csúcsteljesítmény és persze a gazdag alapfelszereltség.

Műszaki adatok – Honda Forza 750

ERŐFORRÁS 
Konstrukció Folyadékhűtésű, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres
Összlökettérfogat 745 cm3
Furat x löket 77 mm x 80 mm
Sűrítési viszony 10,7:1
Csúcsteljesítmény 58,62 LE (43,1 kW)/6750 f./perc (47,78 LE/6000rpm)
Legnagyobb forgatónyomaték 69 Nm/4750 f./perc (65/6400 f./perc)
Olajmennyiség 4,0 liter
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER 
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 13,2 liter
Üzemanyag-fogyasztás** 3,6 l/100 km
ELEKTRONIKAI RENDSZER 
Indítás Önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/11,2 AH
Generátor legnagyobb áramerőssége 480 W/5000 f./perc
ERŐÁTVITEL 
Tengelykapcsoló felépítése Olajfürdős, dupla kuplungos
Váltó felépítése Hatfokozatú, dupla kuplungos váltó (DCT)
Végáttétel Lánc
VÁZ
Konstrukció Acélcsövekből készülő gerincváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) 2200 mm x 790 mm x 1484 mm
Tengelytáv 1580 mm
Villaszög 27 °
Utánfutás 104 mm
Ülésmagasság 790 mm
Szabad hasmagasság 135 mm
Menetkész tömeg 235 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok, 120 mm-es mozgástartomány
Hátul Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 120 mm-es kerékmozgási tartomány
KEREKEK
Elöl Küllős
Hátul Küllős
Kerékméret elöl 17M/C x MT3,50
Kerékméret hátul 15 M/C x MT4,50
Abroncs elöl 120/70-R17M/C
Abroncs hátul 160/60-R15M/C
FÉKRENDSZER
ABS típusa Kétcsatornás ABS
Elöl 310 mm átmérőjű tárcsa, négydugattyús féknyereg
Hátul 240 mm átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
Műszeregység 5″-os, folyadékkristályos kijelző,
Lopásvédelem Smart Key, HISS
Fényszóró LED
Hátsó lámpa LED
Continental 2019

Facebook Comments

Válasz