Igen, volt értelme!

Igen, volt értelme!

- Kategória: Kiemelt cikk

Annyit kiabáltunk róla – mondhatnánk, addig ugattam érte -, hogy a kellő magasságba ért a hangunk: népszavazást aláírásgyűjtést tartanak arról, hogy B kategóriás, személyautóra érvényes jogosítvánnyal lehessen vezetni a 125 köbcentis, maximum 11 kw teljesítményű motorokat. Mégsem vagyok maradéktalanul boldog.

Európai ajánlás, és ezzel együtt bevett szabályozás, hogy az ilyen járműveket a forgalomban terelgethetjük az autóra érvényes engedélyünkkel. Hol a baj? Miért nem merte felvállalni a parlament a “jó fej” döntést, hiszen kétszázezer motoros, és legalább ennyi, autóból átülő honfitárs üdvözölte volna a lépést?

Minek ehhez ötvenezer aláírás? Amikor a “buszsáv” vagy a “szabad előregurulás” rendeletét hozták, akkor miért nem volt égetően szükséges az össznépi szignóvadászat?

125 -os kinai robogo
Ma a motorosok privilégiuma: rajtunk múlik, hogy B-s jogosítvánnyal lehessen 125-ös motorokat vezetni

Nincs mit veszteniük az országgyűlésben ülő honatyáknak, hiszen az elmúlt hetek drasztikus kormányzati lépései után épp időszerű lett volna egy barátságos javaslat. Vagy félnek az egyre komorabb baleseti statisztikáktól, és akkor feltehetik a kezüket, hogy: “csókolom, ezt maguk akarták” ?

Igazából nem is értem.

Olyan a helyzet, mint amikor ott áll a játszótéren az öreg és mogorva bácsi, akit mindenki utál, de nála a csokival teli zacskó. A gyerekek alig várják, hogy kinyissa, és szétszórja az áhított édességet, e helyett azt mondja az öreg szivar: – Menjetek haza, mindenki beszélje meg otthon a szüleivel (és a szomszéd nénivel is, akinek rohadtul semmi köze hozzá!), hogy ehettek -e csokit, majd velük együtt gyertek le újra, és akkor majd…

Tényleg nem értem. De legalább mozdult valami.

(update: jogos dooku hozzászólása – bőven meglenne az ötvenezer aláírás, mennénk mielőbb aláírni, de hova?)

 

Facebook Comments

13 Comments

  1. Az 50.000 szavazat sajnos csak arra elég, hogy napirendre tűzzék a javaslatot.
    Minden esetre hasznos volna, tej-kenyér-herz szalámi vásárlásáért nem kellene autóba ülni a jónépnek, elrobog érte. Kissebb forgalmi dugók, jobb parkoló hely kihasználás – egy autó helyére simán beáll két-három robogó, és nagyrészt egy autó egy embert jelent munkába menet…

  2. Azért lássuk be, hogy hiába bevett szokás Nyugat-Európában, kis hazánk népét ismerve lesz ennek (eleinte mindenképp) statisztika rontó hatása.
    Aki már esett motorral, az tudja hogy 40-nel is nagyot lehet zakózni, nemhogy 100-zal. Mert annyit simán mennek ezek a kis darazsak, és még nem is a 125-ös 11KW-osként forgalomba helyezett tuningolt sportmotorokról beszéltem.

    Bár a motoros jogosítványhoz tartozó oktatás színvonala is elég gyenge (Az külön megérne egy cikket, hogy pénzért szereznek jogosítványt a srácok, aztán meg a médiában nyavajognak a statisztikák miatt), de azért veszélyes ha vki motoros tudás nélkül autóból kipattanva száguld a városban egy akár 11KW-os motoron.

    Összességében támogatom a dolgot, ugyanakkor komoly aggájaim is vannak ezzel kapcsolatban.

  3. Ez hülyeség, a városi forgalomhoz kiváló és elég egy 50 köbös is amit már hajthat a B jogsis, használják azt! Bár ez sem szerencsés oktatás nélkül. Inkább ezeknek kellene felemelni 50Km/órára a sebességhatárt, igaz nem sokan tartják be most sem a 40-t.
    Ennyiből szeretnék B-vel kamiont vagy buszt vezetni.

  4. Tehát “nem elég” az ötvenes, pont a 40 km/h korlátozás miatt. Egyébként tényleg nem egészséges ötvenessel nyomni városban (mármint nagyvárosokban), hizsen a négysávos utak, sokszor hetvenes korlátozással pont azt eredményezik, hogy lépten-nyomon leszorítják az apró motorkát.
    Arról nem beszélve, hogy a 125-ös kategória, már nem csak városi, de elővárosi közlekedésre is alkalmas.

  5. Kedves Grizzly!
    Az 50 köbcentisre igaz hogy nem elég dinamikus – kivéve az agyon tuningolt dobhártyarepesztő hangú zümmögők…
    Mennyivel kulturáltabb közlekedni egy csendes, de haladni képes robogóval. Fiatalok még elmászkálnak a zümmögővel, de egy érettebb ember ezt már kellemetlennek tartja. Főleg hogy nem a figyelem felkeltése a cél. Valamint egy 125 köbcentis motorral/robogóval már lehet haladni városon kívül is, így több létjogosultsága van, nem csak arra a néhány négyzetkilométerre korlátozódik használata.
    Azért bolhából elefántot ne csináljunk, itt nem arról van szó, hogy B jogsival 150 lóerős sportmotort vezethet az ember, tehát a buszos, teherautós példád erős túlzás – a média nevelte beléd? >:)
    Tény hogy nem tartják be a 40-et. Veszélyesebb 40-el közlekedni, mint 50-el. Mivel előznek, ezzel számunkra is veszélyes helyzetet teremt, valamint a forgalom többi résztvevőjére is. Példaként tudnám hozni a tötymörgőt, aki feltartja a sort.
    Tudod milyen érzés amikor egy kétsávos úton mész 50-el, és előz a busz, kamion? Biztos kellemetlen. Ha tudsz haladni 90-100al, akkor ez nincs.

  6. Szerintem a baj nem is a javaslattal volt (eddig sem), hanem a pontos megfogalmazással. A múltkor elbukott javaslat – tudomásom szerint – azt tartalmazta, hogy a segédmotorkerékpár kategóriát tolják ki 125 kcm-ig, ami eléggé érzékeny téma és én sem rajonganék az ötletért (huszonegykétéve nagymotorozom és emellett városban egy 50-es – tényleg 50-es – robogót használok helyváltoztatásra). Mivel az 50-esek rendszámra kötelezését senki nem fogja merni bevállalni, ezért kéne egyértelműsíteni a javaslatban, hogy a B-s jogsi _rendszámos_ 125-ös (max. 11kW) motorkerékpárok vezetésére jogosítana.

  7. Kedves &rash!

    Valóban túlzó a példa, de legalább nem tér el a két jármű mozgása egymástól annyira, mint a 4 kerék és a 2. Amikor a kismotoros jogsit is gyakorlati képzéshez kötik -hogy az mennyire hatékony az más téma- miért jár a vezetés joga automatikusan egy teljesen más kezelést, mozgásokat és figyelmet igénylő járműre. Akinek fontos ez a valóban praktikus megoldás, az tegye le a vizsgát, annyi könnyítéssel, de ez minden kategóriánál működhetne, hogy csak gyakorlatit kelljen teljesíteni. Persze akkor az első elméleti vizsgának is univerzálisnak kell lennie. Szóval még az elmélet sem teljesen ugyanaz a kategóriáknál. Amúgy közlekedem több kategóriával is, így tudom, hogy létező problémáról van szó, de szerintem nem ez a megoldás.

    (nem a média nevelt, hanem a Ransburg Jenő) :)))

  8. Kedves Grizzly!

    Valóban eltérő a két jármű mozgása, dinamikája.
    Eddig B kategóriás jogosítvánnyal 50köbcentis segédmotort vezethetett mindenki, annak ellenére, hogy az oktatás alatt ilyent még csak nem is látott. Alapvetően itt némi oktatás után kapná csak meg azt a jogosultságot a B kategória tulajdonosa, hogy vezethessen egy 125 köbcentis, 11kw-os motort. Ezen a némi továbbképzésen nem közlekedni kell megtanítani az embert, hanem hogy tudja kezelni a járgányt.
    A témában összegyűlt már annyi érv és ellenérv, hogy nem lehet egyértelműen eldönteni, jó lenne-e, vagy rossz. Meglátjuk mit hoz a jövő, és a parlament! 🙂

    Utána olvastam Ransburg Jenőnek, nem szégyellném ha ott lenne tanítóim között 😉

  9. Üdv

    Én személy szerint nagyon örülök a kezdeményezésnek,és tojok rá melyik párt kezdeményezte.Egyébként szerintem sokkal több szavazat fog összejönni mint 50000,,,,,,,,,,én is megyek aláírni de hova.???????????????

  10. Tegnap küldtem levelet, hogy nálunk a boltban is legyen aláírásgyűjtő ív, várhatóan januárban érkezik, ahogy a többi motorosboltba és hasonló helyekre.

  11. EL A KEZEKKEL A MOTOROSKTÓL!
    A jobbik is hazudik. Zsidószolga a jobbik is ha rendszámot akara.
    Nem kell rendszámos biorobot- rabszolga országot csinálni magyarországból!
    Sőt még a kötelező bukósisakot is el kell törölni!
    A bukósisak a rabság jelképe.
    A motor a szabadságé.
    Ne akarjon már rám vigyázni senki!!!

Válasz