Csak akkor fogyna több új motor, ha ingyen adnák

Csak akkor fogyna több új motor, ha ingyen adnák

- Kategória: Hírek
1

Márciusban sem tört meg a növekedés, és az első három hónapban több motort adtak el, mint a gyengébb szezonokban januártól júniusig…

Továbbra sem dicsekedhet túlzottan acélos számokkal a hazai motorpiac, de az tagadhatatlan, hogy az utóbbi két-három évben ugrásszerűen nőtt a kereslet az 500-asnál nagyobb gépek iránt. Erről árulkodott év elejei összefoglalónk is, amiben arra kerestük a választ, hogy „Milyen motorokat vásárolnak a magyarok?”, hiszen már ott tisztán látszott, hogy idén két-háromszor több gép talált gazdára, mint a korábbi esztendőkben.

Az egyes kategóriák közül egyértelműen a túraendurók és a crossoverek a legnépszerűbbek, míg a géposztályok versenyét toronymagasan nyerik az ötszázasnál nagyobb motorok (58%), őket követik az A2-esek (25%), végül a rendszámos 125-ösök (17%)

Közel kilencszáz motor, pedig a szezon még el sem kezdődött

Januárban és februárban összesen 366 nagymotort vásároltak a hazai kereskedésekben – pontosabban ennél többet, de ennyire került magyar rendszám, – majd márciusban, a tavasz beköszöntével beindult a szekér, és pár hét alatt újabb 480 (!) gép talált gazdára.

A márkák versenyében a Honda, a Suzuki és a BMW uralja a dobogót, de a március végétől kapható Ténéré 700-zal a Yamaha is felzárkózhat a vezető hármashoz

Ezzel idén már 846 darabnál tartunk, ami főként annak fényében erős adat, hogy nem is olyan rég még 1700-1800 darabos éves mennyiségről szóltak a hírek. Természetesen továbbra is a túraendurók és a csupaszmotorok viszik a prímet, viszont feltűnő a nagyrobogók előretörése, ami arra utal, hogy egyre többen választják a fürge és gazdaságos városi járgányokat ingázásra autó helyett.

Az is nagyban hozzájárult a bővüléshez, hogy immáron a prémiummárkák is csatasorba állítottak pár látványos, de megfizethető modellt, mint például a BMW sokoldalú A2-ese, a G 310 GS 

Akárhogy is, biztató, hogy egyre népszerűbb a motorozás, amit az is bizonyít, hogy csak tavaly 10 972 rendszámos motor állt forgalomba Magyarországon, s napjainkban már több mint 177 ezer kétkerekű rója hazánk útjait.

Continental 2019