Vége a nyárnak, de nem a motorpiacon!

Vége a nyárnak, de nem a motorpiacon!

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Tíz éve nem láttál ilyet a hazai motorpiacon – már nyár végén túlszárnyaltuk az egész évre jósolt mennyiséget.

Igencsak optimistának tűnt az importőrök januári jóslata, amikor azt mondták: idén legalább 3300 új motort adnakel Magyarországon. Augusztus végén kiderült, hogy ez sem volt elég merész ígéret…

Tízéves rekord dőlt meg a magyar motorpiacon

A tavaly augusztusinál negyedével többet, 370 új motort adtak el az utóbbi egy hónapban – derült ki ma reggel az MGE számaiból. Ezzel idén már 3273 új, rendszámos nagymotort állítottak forgalomba itthon. Hogy ez miért olyan „nagy szám”? Nos,

utoljára 2009-ben volt rá példa, hogy egy év alatt 3500-nál több rendszámos motorkerékpárt adtak el Magyarországon.

A márkák versenyében nincs nagy változás: továbbra is a Honda idei újdonságai vezetnek, nyomukban a BMW 2019-es modelljeivel, no meg a Yamahával és a Suzukival. Meglepetésre a Vespa beelőzte az olyan nagynevű márkákat, mint a Kawasaki vagy éppen a Ducati, és a legjobb tízbe bekerültek a Keeway rendszámos modelljei is.

Továbbra is a túraendurók és a csupaszmotorok teszik ki az eladások legnagyobb részét, de az utóbbi hónapokban előretörtek a nagyrobogók – ma már a rendszámos városi gépek teszik ki az eladások 29%-át

Az őszi szezon – természetesen – gyengébb, mint a tavasz vagy a nyár, de a korábbi évek számait látva így is megjósolható, hogy idén 3900-4000 új nagymotor talál gazdára Magyarországon. Ez önmagában még nem szenzáció, de az tagadhatatlan, hogy 2008 óta nem volt ilyen erős szezon a motorpiacon.

4sr HUngary