Magyar motorpiac: megvan a négyezer!

Magyar motorpiac: megvan a négyezer!

- Kategória: Hírek
0

Most kicsit büszkén húzom ki magam: életemben először vettem egy új motort, és rajtam kívül még 3991 ember itthon... Évtizedes rekordot dönt a magyar piac.

Mielőtt úrra lenne rajtunk a hurráoptimizmus, álljunk meg egy pillanatra, és szögezzük le, hogy ez nem túl sok egy tízmilliós országban, már csak a környező államokkal összevetve sem. Persze ettől még nagy szó, hogy a hét szűk esztendő (2012-2018) után masszívan emelkednek a számok, és nem csak az új, hanem a használt motorok piacán is.

Évtizedes rekord dőlt meg a magyar motorpiacon

Idén novemberben gyakorlatilag lemásoltuk a tavalyi eredményt: 164 új, rendszámos motorkerékpár állt forgalomba, ami csupán négyszázalékos növekedés 2018-cal szemben. Azonban ez sem akadályozhatta meg a hazai kereskedőket, hogy rekordot döntsenek:

3992 motort adtak el 11 hónap alatt, amire 2008 óta nem volt példa.

Ami az egyes kategóriákat illeti, továbbra is a többcélú endurók és crossoverek vezetnek, ám igencsak szorongatják őket a 150 köbcentinél nagyobb robogók és a kedvező árú csupaszmotorok.

Igencsak optimistán tippeltünk januárban, de így sem voltunk elég bátrak: már 2019 szeptemberében több nagymotort adtak el itthon, mint amennyit egész évre jósoltunk - nyilatkozták a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének képviselői

Utoljára 2008-ban adtak el ennél többet Magyarországon, bár tegyük hozzá, hogy az akkor megvett gépek jelentős része anyagi csőddel felérő frankhitel társaságában érkezett a garázsba, ezzel szemben ma kifejezetten sok a készpénzre vagy rövid lejáratú, kevésbé kockázatos hitelre vett gép.

Hogyan tovább, magyar motorpiac?

Tisztán látszik, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a motorkerékpárok, robogók iránt és egyre komolyabb a megfizethető kereslet is. Erre utal, hogy a használtmotorok importja is keményen felpörgött 2019-ben, pedig ott gyakorlatilag elhanyagolható a hitelre vásárolt járművek aránya. Szintén ezt erősíti a legnépszerűbb típusok sorrendje: a legutóbbi összesítés szerint a BMW R 1250 GS nemcsak saját géposztályában, hanem az összesített versenyben is első lett, pedig díszes társaságot kellett legyőznie, benne olyan sikermodellekkel, mint a Suzuki V-Strom vagy éppen a Yamaha MT-09. Íme, a modellek összesített ranglistája:

1. BMW R 1250 GS - 88 db, 2. Suzuki DL650 - 77 db, 3. Honda PCX125 - 62 db, 4. Honda NSS300 - 55 db, 5. Yamaha MT-09 - 35 db.

Egyre több a motoros, és ennek csak előnyei vannak: csökkennek a torlódások, élhetőbbé válnak a városok, a dugóban rostokoló sofőrök pedig - rossz szóval - megszokják, hogy folyamatosan számítaniuk kell a sorok között előresoroló gépekkel

Akárhogy is, az őszi adatok arra utalnak, hogy idén ismét 12-13 ezer motorral bővül a hazai járműállomány és nagyjából ugyanennyien szereznek motoros jogosítványt a sulikban. Jövőre már kétszázezer gép lesz itthon, emellett úgy hírlik, hogy átalakul, modernebbé válik a motoros oktatás és talán még MotoGP-t is rendezünk - kösz, idén karácsonyra már nincs több kívánságom.

Continental 2019