Olvasói: Miért nem az autópályadíjat csökkentitek?!

Olvasói: Miért nem az autópályadíjat csökkentitek?!

- Kategória: Cikkek
3

Érdekes levelet kaptunk tegnap a Motoros Érdekvédelmi Egyesület munkájával kapcsolatban…

Sziasztok! Olvastam a motorosegyesületről szóló cikket, és nekem ebből az jött át, hogy ez egy gittegylet! Ha teljesítményadó csökkentésről, valamint pályadíj mérséklésről (max. 10 ezer Ft/év!) lenne szó, támogatnám is, és még sokan mások. Hogy milyen színű legyen az ülése a gépnek? Ez nem fontos nekem, átvitt értelemben értem persze. Így nem is támogatom.

Üdv, András

Kedves András!

Mint láthatod, ezek csak az első célkitűzések, később lehetnek a motorozás költségeiről szóló beadványok is, most mégis azt mondom, érdemes volt ezekkel kezdeni. Az egyesület vezetői szerint – és szerintem is – fontosabb a biztonság, mint hogy mennyiért használhatjuk az autópályát.

Motoros autópályadíj és teljesítményadó?

Egyébként is 2018-tól 6 hónapra 15 rugó a korlátlan úthasználat Magyarországon, ezzel szemben az általad írt, tízezer forintos éves matrica elenyésző különbség lenne. Aki motorozik, annak nem az a havi ötszáz forint dönti el, hogy megy-e vagy sem, ez tényleg nem tétel.

Az egyébként sokat bírált hazai útdíjrendszer – arányaiban – az egyik legolcsóbb Európában, mármint a motorosok szempontjából. 2018 júniustól egész nyárra vehetünk – 7500 Ft-ért – korlátlan jogosultságot, s aki egész novemberig használja a gépet, annak is csak 12 500 Ft-ba kerül majd az úthasználat

Többek között ennek köszönhető, hogy az egyesületnél is kikerült a legelső intézkedések közül az autópályadíj (további) mérséklése, mert egyszerűen vannak fontosabb dolgok. Tegyük hozzá, a teljesítményadó tényleg nem kevés, de megint

arról beszélünk, hogy a nyolc-kilenc hónapra, amíg forgalomban van a motor, tíz- vagy tizenötezer forintot fizessünk egy 2002-es, 150 lovas jármű után.

Szóval ezért lett „gittegylet” a szervezetből, mert a biztonságot szolgáló KRESZ-módosítások előnyt élveztek a havi pár száz forintos kiadásokkal szemben. Lehet bírálni, és hozzád hasonlóan teszik is, de jobban belegondolva tényleg nem az a motorosok legnagyobb problémája, hogy havonta egy üveg sör árával kevesebbet vagy többet költenek a vasra. Sokkal inkább problémás a rengeteg – más hibájából bekövetkező – baleset és a kusza jogi háttér.

Kedves Olvasók! Ti hogy látjátok: tényleg az autópálya-díj további csökkentéséért küzdjön az egyesület, vagy előbb a KRESZ-t, a közelekedésbiztonsági kérdéseket tegyék rendbe?