Tartósteszt: Dunlop TrailSmart MAX – III. rész

Tartósteszt: Dunlop TrailSmart MAX – III. rész

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
0

Rengeteg örömteli kilométer – nagyjából így tudnám összegezni a számomra új, részben folyadékhűtésű GS-en, illetve a Dunlop TrailSmart MAX abroncsokon töltött első szezont.

Legutóbb ott hagytam abba a történetet, hogy közelítünk a teszt féltávjához, ötezer kilométerhez, s az értékek arra utalnak, hogy ismét egy igazi hosszútávfutóval van dolgunk. Lássuk hát, hogy áll a helyzet most, 7050 kilométernél!

Dunlop TrailSmart MAX – meghazudtolja a fizikát…

Ha egy abroncs brillírozik az aszfalton, akkor általában gyengén muzsikál terepen, és vice versa. Hasonló a helyzet a tapadás/futásteljesítmény aránypárral, mivel az igazán tartós köpenyek általában megviccelhetőek egy ilyen nyomatékos vassal, mint a GS. Szerencsére a Dunlop mérnökei nem kötöttek efféle kompromisszumokat, tesztpályákon, laborokban és közúton futott tesztkilométerek százezrei (!) alatt egy igazán sokoldalú gumit fejlesztettek a túraendurósoknak.

dunlop trailsmart max
A több éves kutató- és fejlesztőmunka során a Honda Africa Twin és a BMW R 1200 GS legfontosabb tulajdonságait vették alapul, így nem meglepő, hogy a TrailSmart MAX és a bajor enduró tökéletesen illik egymáshoz

Az utóbbi két-háromezer kilométer során bebarangoltuk Ausztriát, a Balaton környékét, a Mecseket és az Alföld kevésbé izgalmas, mégis szép útjait. Igazi kínvallatás volt ez a Dunlopoknak, ugyanis a sógoroknál tényleg kaptak hideget-meleget, mégpedig a szó valódi és átvitt értelmében is. Három dobozzal, sok-sok csomaggal, utassal száguldottunk át a kisebb-nagyobb hágókon, de teljes terhelés és özönvízszerű eső mellett sem adta meg magát, sőt ilyen körülmények között nyújtott igazán többet, mint elődei!

Hideg, nedves aszfalton rendíthetetlenül tartja a kiszemelt ívet, emellett olyan tartós, hogy az már rekordgyanús – simán kinézek belőle 15-16 ezer kilométert, pedig nem szoktam spórolni a gázzal…

A Mátrában is baromi jót motoroztunk a klasszikus 24-esen: jöhetett felfagyás, kátyú vagy egy-két nedves folt, rendíthetetlenül tartotta az ívet. Mivel tempós (száraz és nedves) kanyarokban sem éreztem nyomát bizonytalanságnak, féltem, hogy a puha anyagkeverék miatt elvérzik majd a nagyobb túrák autópályás szakaszain, azaz kockásra kopik, mint oly’ sok vetélytársa.

Nos, jelenthetem, hogy a Debrecen oda-vissza hajszák kihívásai és az M1-esen töltött kilométerek százai sem „tettek kárt benne”, pont olyan szép, kerek a profil, mint újkorában.

Talán túl bátor a becslés, de a félcentis – egészen pontosan 5,38 mm-es – mintamélység most arra utal, hogy nemcsak a tízezer kilométeres tesztet, hanem két teljes szezont, azaz bő 15 ezret is elfut gond nélkül, ami igazán megsüvegelendő teljesítmény ilyen sportos vezetési stílus és a gyakran négy mázsa feletti terhelés mellett.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Akárhogy is, csak ismételni tudom magam: ha nagyenduróra keresel abroncsot, és főként aszfalton mozogsz, aligha találsz ennél jobbat – tényleg azt nyújtja, amit a GS- vagy AT-tulajdonosok várnak tőle. Jó szívvel, bátran ajánlom minden márkatársnak, szerintem nem fognak csalódni benne.