Hármas holtverseny a nagyrobogók piacán

Hármas holtverseny a nagyrobogók piacán

- in Kiemelt cikk

Úgy tűnik, most lépnek szintet a hat-nyolc éve 125-ös robogóra ült sofőrök, legalább is erre utal, hogy hihetetlen mértékben felpörgött a 150-esnél nagyobb városi gépek piaca. Az még érdekesebb, hogy gyakorlatilag hármas holtverseny alakult ki az élen…

Az új- és használtpiaci trendeket bemutató sorozatunk következő részében ezúttal a harmadik legnépszerűbb géposztályt, a nagyrobogók családját mutatjuk be. Aki nem ismerné őket, ezek jellemzője, hogy gyakran hasonló méretűek, mint a 125-ös kihívók, tehát városban kifejezetten fürgén mozognak, de autópályán sem jönnek zavarba.

Hihetetlen fejlődés a Vespánál, nyomában a BMW, a Honda, a Suzuki és a Yamaha

Egyértelműen látszik, hogy a vevők igenis értékelik a modellfrissítéseket – mi sem mutatja ezt ékesebben, mint a Vespa, és azon belül is a GTS 300 csúcsmodell előretörése. Csak júliusig 75 darabot adtak el a 278 köbcentis olasz vasból, csakúgy, mint a Yamaha X-MAX 300-ból, és a Honda Forza 300 is ott lohol a nyakukban 73 darabbal.

Vespa GTS 300

A BMW C 400 modellcsaládból a gazdagabb felszereltségű, GT változat végzett a negyedik helyen, nyomában a Yamaha X-MAX 400-zal és TMAX-szal, no meg az örök etalon, a Honda SH300i is ott van az elitben.

Honda Forza 300 a modell nizzai bemutatóján

Figyelemre méltó, hogy miként nyomták le a nagyrobogók az olyan közkedvelt kategóriákat, mint a túragépek, a 125-ös robogók vagy épp a nyolcadliteres, váltós motorkerékpárok. Sőt, lassan a nakedek is célkeresztbe kerülnek, és ha ilyen ütemben nő a robeszok piaca, néhány éven belül az örök listavezető túraendurókat is letaszíthatják a trónról.

Éppen hogy lemaradt a dobogóról a BMW C 400 GT – meglepetés, hogy pont ez, és nem a kedvezőbb árú, karcsúbb C 400 X végzett előrébb

A legnépszerűbb új, 125 cm3 feletti robogók Magyarországon*

1. Vespa GTS 300 – 75 db – Bemutató és műszaki adatok
2. Yamaha X-MAX 300 – 75 db – Bemutató és műszaki adatok
3. Honda Forza 300 – 73 db – Bemutató, műszaki adatok és teszt
4. BMW C 400 GT – 29 db – Bemutató és műszaki adatok
5. Yamaha X-MAX 400 – 28 db – Bemutató és műszaki adatok
6. Yamaha TMAX – 22 db – Bemutató és műszaki adatok
7. BMW C 400 X – 21 db – Bemutató és műszaki adatok
8. Honda SH300i – 19 db – Bemutató, műszaki adatok és premierteszt
9. Suzuki UH 200 – 19 db – Bemutató és műszaki adatok
10. Suzuki AN 400 – 15 db – Bemutató és műszaki adatok

(* = Forrás – DATAHOUSE)

Reszkessetek, robeszok! Jövőre érkezik a sikermodell könnyebb és kedvezőbb árú változata, az X-ADV 300!

Ez tehát a jelenlegi sorrend, de ne vegyünk mérget rá, hogy 2020-ban is így marad, tudniillik hamarosan megjelenik a Honda X-ADV 300, amely az előd sikerét látva joggal pályázik a nagyrobogók trónjára.